Trendfaktorn

Jag kände att jag var tvungen att dela med mig av den här tjejens recension av butiken Shock på Drottninggatan i Stockholm. Den ligger öppet att ta del av på yelp.se
 
 
Först och främst så undrar jag om sådana människor faktiskt förstår att ett sådant omdöme kan sätta en butiks framtid på spel. Inte genom texten, utan det faktum att hon väljer tre stjärnor i stället för fem. Inte för att personalen var otrevlig, inte för att det var skitiga lokaler, utanför att butikens utbud inte är trendigt nog enligt hennes smak. Sen kan jag inte låta bli att tycka att det hela är jätteroligt! Jag kan verkligen se det hela framför mig. Hur hon står framför butiken och svetten pärlar sig över pannan. THE HORROR!
 
Jag letade snabbt fram kläder och accessoarer från både dyra och billiga märken och vänta nu... skriker det inte väldigt mycket rave och punkrock här?! Akta trendfaktorn!!
 
 
väska från Alexander Wang
börs från Vervivinci
jacka från Gina Tricot
trosa från Gina Tricot
harness från Topshop
faketöjningar (örhängen) från Nelly
 
Jag själv tycker att det är fantastiskt med stylister och designer som är öppna för alla stilar, färger och former. Hur tror ni annars att de blir ihågkomna? Sen att det ska krävas att en Lady Gaga för att modefolk och alternativa människor ska kunna hitta en gemensam väg och insé att smakerna inte är så olika trots allt, är både sorligt men kanske nyttigt också. Det är så jävla tråkigt att en del människor behöver ett okej från modeguden innan de tar på sig något.
 
Innan jag avslutar mitt inlägg så vill jag även påpeka att jag inte skriver detta för att bevisa att någon skulle vara först med att bära vissa kläder. Jag önskar bara få ett slut på rädsla för sånt som är "annorlunda". Ha på dig vad fan du vill och låt andra människor göra det också! Varje gång en tjej som hon som recenserade Shock säger någonting elakt om mig eller till mig (detta sker oftast på fyllan på tunnelbanan när människor blivit lite tuffare) så vet jag att inom en snar framtid så kommer hon och hennes vänninor förmodligen också strutta runt i vad det nu som var så fult. Det slår sällan fel. :)

Kommentarer
Postat av: Natalie

Mycket bra inlägg! Tack för det (:

2013-02-16 @ 19:39:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback