Periodisk fasta

Med start idag så börjar vi med periodisk fasta. Jag gillar ärligt talat att experimentera med mat och upplägg av träning för att se vad det ger för resultat både fysiskt och psykiskt. Givetvis håller jag igång i långa perioder när jag väl kliver på något nytt och byter inte från vecka till vecka. Oftast har det bara handlat om att jag minskar av det ena och ökar av något annat i födan. Förändringen nu är alltså att jag ska träna på tom mage och äta mitt första och största mål mat vid 12.30-13.00-någon gång. Har inte än bestämt exakt tid. Idag blev det vid 12.30. Det stora Men! Om du tränar på tom mage så är sannorlikheten lika med stor att din kropp slafsar i sig dina muskler som en Big mac & c:o. För att inte sabba kroppen mer än nödvändigt är därför aminosyror (BCAA) ett alternativ.
 
Jag och C ska använda oss av Aminolast som du hittar hos Gymgrossisten för 299 kr.
 
 
Jag fullkomligt avskyr konstgjord sötma i form av shakes på morgonen. Det är så vidrigt att jag har svårt att behålla det i magen. Imorse provade jag Lemon Ice som inte alls var sötsliskig, så det känns som att jag utan problem kommer att klara av att svepa den innan träningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback