Spring för livet

Jag var ute och sprang för första gången idag sen typ september. Nu när jag har byggt upp mycket muskler och inte ägnar mina timmar på gymmet till att springa flera mil i veckan så är jag allt annat än grym. Jag springer gärna med Runkeeper när jag har hunden med mig och Zombies, run! när jag är ute på egen hand. Tyvärr har jag inte kunnat avnjuta en överlevnadsrunda med zombies i hälarna på ett år eftersom jag tycker att det känns fel att bege mig ut och lämna Randy hemma. Hur som helst så tog jag en titt på resultatet i Runkeeper när jag väl hade varvat ner och kommit innanför dörren. Enligt Runkeeper skulle jag ha haft en hastighet på 8:51 min/km, vilket för mig kändes helt orimligt om inte ännu mer förnedrande om jag nu på riktigt blivit så mycket sämre. Visst för att det jag hade motvind hela vägen och jag springer inne i stan med folk i vägen hela tiden, men ändå! Det visade sig att inställningarna stod på miles istället för kilometers. ;) Efter att jag ställt om till kilometer blev dagens springtur korrekt men alla mina tidigare rundor helt kaputt trots att det står kilometer! Sjukt irriterande eftersom jag vill kunna jämföra med mig själv för ett år sedan.
 
 
Idag blev det 4,37 km på 24 min. Det kan jag leva med. Fördelen är ju att det bara kan bli ett bättre resultat nästa gång! Nu är jag på gång i alla fall. Jag har sagt det förr och jag säger det igen - ladda ner dessa appar för bättre motivation. Jag vet inte om Zombies, run! kostar lika mycket som det gjorde när det kom ut. Då kostade det i alla fall över 50 spänn, men tveka inte om du gillar zombies och har lite leksinne kvar. Kul är det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback