Samhällsmarodörerna

Det är så jäkla tråkigt att en så stor del av min vardag ska gå till att vara ledsen över hur främmande människor behandlar mig på grund av mitt utseende. Kan vi inte gräva ner den där Hitler och hans skeva värderingar om att alla ska se likadana ut? Jag tror att de flesta av dessa samhällsmarodörer själva påstår sig vara goda medmänniskor och fäller en liten tår när en 13-årig flicka tar livet av sig på grund av nätmobbning eller fasas över hur hemskt många blir behandlade för sin hudfärg.
 
Idag stötte jag på en grupp vuxna samt ett barn under min promenad med hunden. Jag hörde direkt att jag blev samtalsämnet eftersom att asgarv och ord som "rastafari" slank in i meningarna. Nä, man behöver inte förstå ett främmande språk för att förstå då folk är så jävla osmidiga ändå. Som om inte det var nog så tillät de ungen att jaga min hund och tyckte mest att det var jätteroligt av någon outgrundlig anledning. Jag var en halv sekund från att ge Randy lämpliga kommandon för att skrämma skiten ur ungen. Men ett barn ska inte få lida för att de vuxna runtomkring är ouppfostrade, så jag behöll den tanken i mitt huvud.
 
 
Jag ser inte ut så här för att jag vill väcka någon diskussion, gå emot samhället eller för att jag tycker om smärta. Så här vill jag se ut för att jag känner mig fin! Jag är inte hur stark som helst och jag kan inte låta alla kommentarer rinna av som om jag vore gjord av teflon. 
 
Av någon anledning så tycker människor att det är befogat att säga precis vad de tänker om mitt utseende för att jag har valt att se ut så här. Jag skulle aldrig i mitt liv gå fram till någon i affären och säga "Fy fan vilken ful tröja du har på dig" eller "Vilka äckliga fjärilslås du har i öronen". ;) Du som anser dig ha rätten att säga precis vad du vill är inte bättre än personen/personerna som fick 13-åringen att ställa sig framför ett tåg. Det kanske är dags att vakna upp och inse det? Om vi vuxna slutar att trakassera varandra så ska ni se att våra barn kommer att växa upp till fint folk de med. Alla älskar inte alla, men se fan till att respektera andra oavsett hur de ser ut. 
 
Snälla! Gör mig och många andra en tjänst genom att hålla elaka kommentarer för er själva. Går du i ett sällskap där din vän eller bekant gör narr av en främmande människa, grow some balls och säg ifrån! 
 
Skicka vidare.

Kommentarer
Postat av: lillasyster

Vi mäter inte skallar på samhällsbefolkningen längre för att tala om ariska och germanska kroppar. Då hade det förresten blandats in kastrering innan jag lyckats födas i och med min "orenliga blandning av raser".
Jag trodde det blivit gammalmodigt att förlöjliga någon annan på grund av dess stil. uuuuhhh

2013-04-03 @ 21:23:47
Postat av: Robbin

Du är min idol

Svar: ;)
JP

2013-04-03 @ 21:39:12
Postat av: Natalie

Skickar vidare!

2013-04-03 @ 22:49:19
Postat av: Melinda

Kan bara hålla med dig om det du skriver. Får väääldigt ofta jävliga kommentarer. Tur jag knappt går ut genom dörren ><. För några månader sen va där bl.a en gamling som stod typ 1½m ifrån mig som sa ''Kära nån! Hur får man se ut!!'' och jag kunde inte hålla tyst och råkade utbrista ''kärringjävel'' och lite sånt. Så jävla respektlöst

2013-04-04 @ 19:31:36
Postat av: Anonym

Jag har också hört sånt, det är fruktansvärt. Och precis dom du skriver kan man inte ignorera det alltid.
Mest har jag fått kommentarer för mina tatueringar, att jag är för ung (16år) och att det förstör mitt utseende. Sen får Katte höra saker om att min tro är fel och för min klädstil, att den är 'extrem'.
Jag förstår inte hur dessa människor tänker och inte accepterar att tiderna förändras...

2013-04-04 @ 19:45:42
Postat av: JP01

Lagt upp länk på Facebook, första gången jag gör det med din blogg. Men jag kände mig manad. (c:

Bara att du står på dig. Du har oss, ditt entourage på webben i ryggen (c:

Svar: Vad trevligt, tack! Haha, det är tur det! :D
JP

2013-04-04 @ 20:48:21
URL: http://apelsinklyftor.wordpress.com
Postat av: Milla

Det är just såna här grejer som gör att jag tycker det här var ett rätt fint initiativ;

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=5494843

Jag tror inte folk i allmänhet vet om hur mycket SKIT man som en person med "avvikande utseende" får ta (varje dag) och hur jobbigt det i längden då blir även med de mest "oskyldiga" små kommentarer som fälls.

2013-04-04 @ 22:43:45
Postat av: Helena

Ja, vad ska man säga? Vet inte hur många gånger jag har reflekterat över att mobbning är något av det mest hatade samtidigt som folk överlag ofta beter sig jävligt illa.

Jag har sedan länge slutat bry mig om vad folk allmänt tycker om mitt utseende. Det som berört mig illa är när människor som jag har stått i beroendeställning till missbrukat det för att tala om att jag ser ut på fel sätt och förstör mig.

Jag vet att det är lättare sagt än gjort, men försök att inte bry dig om vad oartiga människor gör och säger (för det handlar ju om det. De är ohyfsade och ouppfostrade, för så beter man sig inte). Det är ett beteende och en inställning som får stå för dem, och som de inte har vett att skämmas för. Antagligen är de en smula bittra också, eftersom de själva inte vågar sticka ut och/eller följa sitt hjärta i livet.

Pepp och kram från freaket!

2013-04-07 @ 11:03:43
URL: http://friendlyfreak.com
Postat av: Ami

Jag slumpade mig in här och känner inte dig, men slogs genast av ditt härliga utseende och din stil (trots att jag själv mest smyger omkring som en grå mus). Stay you! :)

Svar: Vad gullig du är! Tack snälla. :)
JP

2013-04-21 @ 15:30:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback