Bitterheter

Ibland kan jag bli rätt sne över hur vissa produktionsbolag tror att man gör precis vad som helst för att få en roll i film och reklam. Jag är helt okej med att vänta in i det sista med ett svar om det är jag själv som har sökt jobbet. Men när produktionsbolag kontaktar mig och säger att de vill ha med mig för att sedan två dagar innan jobbdagen höra av sig med ett "tyvärr blev det inget denna gång", ja, då blir jag irriterad. Det var ju de som sökte mig! Jag förstår att det är många som är med och ska tycka till och att det i detta fall var kunden som inte var nöjd med hur jag ser ut. Helt okej det med, men få det inte att låta som att jobbet är mitt om det inte är i närheten av fastställt. Jag antar att många sätter i system att "lova" flera personer ett jobb för att vara säker på att få dit den person som de sedan väljer ut. Slöseri på min tid i alla fall. Äh...  
 
Jag ska kila iväg och klippa luggen nu och eftersom jag inte har något "modell"-jobb att anpassa mig till så kanske jag ska go all wild and crazy och klippa den JÄTTEKORT och JÄTTETAGGIG och JÄTTE... okej, lägg av.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback