Fråga: Hur gör man syntetdreads?

Nu är det fler som har frågat mig om jag inte kan berätta hur jag går till väga när jag gör syntetdreads.
 
Det tänker jag tyvärr inte göra.

Som många av er vet så tillverkar jag och säljer dessa hårkreationer, så att för mig berätta mer djupgående om var jag köper löshår, hur jag gör alla olika typer av dreads. Ja, det vore att skjuta mig själv i foten och avslöja mitt bästa smultronställe. Förstår ni hur jag tänker?

Precis som med allt annat krävs det år av experimenterande för att komma fram till metoder och material som passar för just mig och mitt arbete och hur jag ska göra för att uppnå önskat resultat. Jag var själv 16 år första gången jag gjorde syntetdreads och idag är jag 25 år och jag har under alla dessa år tillverkat dem.
 
Här har ni mina allra första egentillverkade dreads.

 
Nu förstår jag och vet att jag kommer att få upprörda kommentarer och mail. Det brukar bli så när man väljer att inte dela med sig. Då får det tyvärr vara så.

Jag delar mer än gärna med mig om kunskaper kring hår, pyssel, kläder, träning, ja, you name it! Men inte om det som ger mig, min karl och hund tak över huvudet. Ledsen om jag gör er besvikna!

Kommentarer
Postat av: Jessica

Förstår precis.

Men då funderar jag på om du skulle vilja hjälpa mig att fixa mitt hår när jag har klippt och färgat det i den färgen jag vill ha? Tycker att du verkar riktigt duktig och jag vågar inte göra det själv. Du kanske kan maila mig om vad som gäller i så fall :)

2012-09-17 @ 17:14:55
Postat av: Anni

Helt rätt! :D

2012-09-18 @ 13:55:23
Postat av: V

Är lite trög och hittar inte hur man kontaktar dig på andra sätt än i kommentarer. Många har rekommenderat dig och jag vill gärna beställa syntet dreads från dig. Vart kan man skicka beställningen?
Tacksam för svar.

Svar: Nej du är inte trög! Man kan inte kontakta mig på annat sätt än via kommentarsfältet. Jag har däremot skickat ett mail till dig nu. :)
JP

2012-09-28 @ 21:14:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback