Det går bra nu kompis

Allt går löjligt bra nu. Dessutom är idag en riktigt bra dag! Jag är inte ens irriterad över att jag vräkte i mig nattmackor med det som gick att kalla pålägg och avsluta med en godispåse tillsammans med min karl. Jag springer en halvtimme varje dag, har börjat styrketräna och kommit igång med crossfit igen. Jag vet att det gömmer sig feta muskler där under flottet!
 
Jag har en hårbeställning som jag verkligen är glad över att göra. Det är inget mer extraordinärt än att dreadsen är ovanligt smala och att det involverar snövitt och neonorange. Men det finns inget bättre än att arbeta med skrikiga nyanser. Det här håret gjorde att jag kom underfund med att jag själv vill förändra håret! Nu när jag har utökat min hårkundkrets utanför Sveriges gränser så har jag dock inte riktigt så mycket tid över att göra nya dreads till mig själv. Men jag klagar inte! Det finns inget bättre än att veta att jag sätter färg på tillvaron för många människor genom härliga frisyrer. Inte bara för kunden själv, utan även för människorna runt dem som blir ytterligare lite mer öppna för människor med "annorlunda" utseenden. Sen jag kastade in rosa färg i mitt hår så har tanter och farbröder på stan stoppat mig för att berätta att jag lyser upp som en solstråle. Förhoppningsvis gör det att fördomar om tatuerade och piercade människor dör ut.
 
Sen ska jag tala om att jag ska iväg på inspelning nästa vecka för att medverka i ett barnprogram. Där ser ni, tatuerade och piercade människor är inte så farliga trots allt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback