Bröderna Fluff

Idag väcktes jag av att två mobilalarm och tvn gick igång samtidigt. Disco! Irriterande tidigt på morgonen dessutom. Det vankades kneg, så det var bara att pallra sig upp.

Jag åkte ut till Kista för att möta upp ett kamerateam och annat härligt folk för första inspelningsdagen av en humorserie för barn som ska visas på tv i vår. Inget mindre än en remake av Bröderna Fluff. Jag tror inte att ni förstår hur fantastiskt jag tyckte att det programmet var! Kanske var det redan där mitt hårintresse väcktes till liv. Vem vet?
 

Jag blev hur glad som helst när jag fick veta att jag skulle få medverka i serien!
 
Vi spelar invånare i staden Fönköping som bara består av färgglada karaktärer med håret som största kärlek. Alla fick bära peruker för att få till en nästan lika fantastisk look som bröderna. Gissa vem som har ett så pass spexigt hår som det är och alltså inte behövde bära peruk? höhö.
 
Något som jag tycker är bland det roligaste med filminspelningar och plåtningar är alla kläder som man får dra på sig. Denna gång blev jag tilldelas en ljusgrön klänning med gulddetaljer i storlek för stort. Jag hade gärna haft en sådan i min ägo! Även om vi har "klätt ut oss" så tycker jag att jag ser ut som jag alltid gör. haha!
 

Kommentarer
Postat av: Matilda

Härligt! Minns mycket väl bröderna fluff!

2012-09-20 @ 20:56:02
URL: http://mpthree.blogg.se
Postat av: Milla

Haha åh jag och min syster pratade just om bröderna Fluff häromdagen. Flint-kalle är ju en av de bästa skurkarna i svensk tv någonsin :D

Svar: Eller hur! Förr visste man hur man gjorde barn-tv med stil!
JP

2012-09-21 @ 01:06:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback