Body Worlds

På Tom Tit pågår just nu utställningen Body Worlds. En utställning med riktiga kroppar. När min mamma försökte få med mig dit så kände jag direkt - Nej! Det kändes verkligen inte som min grej och jag visste inte ens om jag skulle klara av det. Men efter att ha hört en väns version av det hela och att uställningen faktiskt var riktigt vacker så ville jag ändå ge det en chans.
 
Bild och bildtext från aftonbladet.se

Jag tog med min fikatant Nattis och åkte dit igår förmiddag. Vi båda konstaterade att Tom Tits var sig likt, även till doft och känslan mot golvunderlaget. Tom Tits var verkligen min höjdpunkt varje år som liten. Givetvis var det en helt annan upplevelse att gå dit i vuxen ålder och framför allt en dag mitt i veckan när det var i princip tomt på folk. LEKTAJM!
 
 
För att vara helt ärlig så tyckte jag att utställningen var obehaglig. Dessutom så hängde många av kropparna fritt i luften, helt oskyddade. Det hade känts bättre om de var inglasade, fråga mig inte varför. Inte för att jag tror att de skulle hoppa på mig utan mer för att jag tyckte att det kändes som att kliva in i ett slakthus.
 
Jag tyckte dock att jämförelser mellan friska och sjuka inre organ var rätt intressant. Allt det här är så klart en smaksak! Jag finner uppenbarligen döda kroppar och kroppsdelar ganska läskigt, men det kanske inte du gör.
Gå dit och bilda din egen uppfattning!
 
Något som var helt amazing (för att låta astöntig) var deras lunchbuffé! Både jag och Nattis har lust att åka tillbaka bara för bufféns skull! 120 spänn för en extremt fin buffé plus efterrätt och kaffe.
 
INFO OM BODY WORLDS
Pris för vuxen: 189 kr
Utställningen Body Worlds ingår i inträdespriset.
Pågår fram till 25 novemer 2012
Öppettider:
Alla dagar: 10.00 - 18.00
Kvällsöppet: torsdagar till 21.00

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback