Möhippor

I lördags var jag iväg på Sophias Möhippa, som var en riktigt trevlig dag!
 
Jag är ju en sån där som kan gå och oroa mig över dumma saker. Tex att jag inte har särskilt mycket när tjejkompisas längre. Så min framtida möhippa har på riktigt gett mig en liten oroskänsla. Ja, jag vet, det är jättedumt! Det finns liksom inte ens planer på att gifta sig än på ett tag. Men min stora mardröm är att någon tjej som inte känner mig tillräckligt väl skulle dra med mig på en fotografering, kasta på mig underkläder för att sedan ha som morgongåva. Påtvinga mig en manlig strippa och så förstås vinprovning.
 
För det första så vill jag inte att mina vänner betalar hutlösa priser för att gå till någon amatörfotograf som ska ta skittråkiga bilder när jag har egna kontakter. För det andra, strippor? Kom igen! Jag hade bara blivit förbannad. Vinprovning... hur många har sett mig sitta och avnjuta ett glas vin? Nä, just det.
 
Jag avskyr att möhippor och svensexor ska bli någon slags förnedringsfest för att de redan gifta vännerna har ett så förbannat tråkigt svenssonliv att de bara måste få ha lite "roligt". Hur många svensexor och möhippor är inte uppstyrda efter vad vännerna vill göra? Varför ens påtvinga någon att göra förnedrande saker när personen i fråga verkligen inte uppskattar sådant?
 
Jag fick mig en riktig Aha-upplevelse i lördags när det visade sig vara en mix med både tjejer och killar. Att tanken aldrig har slagit mig! Jag har varit så insnöad på att det är girls only på sådana tillställningar! Varför då?? Nu känner jag mig äntligen lite lugn!
 
Glasblåsning i lördags.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback