Proteinpannkakor

Jag tillhör den lilla andelen vuxna människor som avgudar pannkakor som ett litet barn. Men sen har jag blivit så pass vuxen att jag någonstans har insett att det kanske inte är så där jättenyttigt när jag vanligtvis gör pannkakor på vitt mjöl, riktigt smör och gärna har rikligt med sirap och andra diabetesbomber som topping.
 
För några veckor sedan åkte jag till Sveavägens Gymgrossisten för att köpa proteinpannkakor, men den varianten som jag egentligen ville ha fanns inte i butik. Istället kom jag hem med den här.
 
Hittas här: Gymgrossisten
 
Till smaken påminner de litegrann om mariekex, vilket kanske inte låter så överdrivet upphetsande. Men ärligt talat så försvinner det i kombination med hallon och kvarg, som jag själv väljer att toppa pannkakorna med.
 
Jag är väl medveten om att det finns mängder av recept på proteinpannkakor som man kan göra på egen hand. Men med handen på hjärtat så kan jag erkänna att jag vill ha krubb nu nu nu när jag väl ska äta ett mål. Särskilt frukost och det här går på några minuter! Blanda en skopa av pulvret med vatten, vispa, häll lite fett i en stor panna och kör på! Nästa gång så ska jag prova gymgrossistens andra mix, så får vi se vilken som är bäst.
 

Kommentarer
Postat av: anniz

Men åh, vilken superidé. Har ju vaniljprotein hemma och det borde ju fungera att ha i pannkakorna. Alltid värt att testa :)

Svar: Det gör det absolut! :)
JP

2012-11-03 @ 00:10:19
URL: http://bloodyhandcuffs.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback