American Tribal Dance

American Tribal Dance (ATS)

ATS är en dansstil med influenser främst från flamenco och magdans. Man dansar i grupper, tribes, om två eller fler och improviserar all dans. Med hjälp av olika tecken, rörelser och formationer förmedlar ledaren vilka steg som ska dansas så att allt ser koreograferat ut, trots att det inte är det. Stilen grundades av Carolena Nericcio och hennes grupp Fat Chance Belly Dance på 80-talet.

 
Modell: Linda
Foto: Jag
 
Redigeringen skiljer sig en del åt från bild till bild och det är ett medvetet val från min sida. Jag ville helt enkelt vidga mina vyer och köra på något annat än vad jag vanligtvis gör. Sen som jag nämde tidigare så var det snöblandat regn när vi fotade och jag ville inte återspegla dagens väder i bilderna, därav den varma tonen. :)
 

Kommentarer
Postat av: Anni

Superfina bilder...du är så grym

Kram

Svar: Tack!
JP

2012-11-15 @ 17:29:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback