Estland

Jag blev bortbjuden på en Tallinnkryssning med familjen i helgen. Eller tja, en väldigt liten del av familjen. Åkt på kryssning till Tallinn har jag gjort flera gånger förr och det är allt bra underskattat! Det går att få riktigt billiga båtbiljetter för att få komma (trumvirvel) utomlands!

Sen är det sjukt billigt att gå ut och äta riktigt god mat i Tallinn. Vi var fyra personer som käkade tre-rätters, samt dryck för långt under 1000-lappen. Var hittar du det i stockholm om du inte vill gå på Mc donalds?

 

En såndära vanlig familjebild. Båtens buffé är förövrigt grym!


Jag och... skriet?


En annan var ju helt lyrisk över att äntligen få en riktigt mäktig, blinkande festdrink, så söt att hela ansiktet vrider sig! Jag kunde inte ha blivit argare när jag istället fick ut en Lennart med drinkpinne. I samma beställning fick övriga familjemedlemmar, som ni ser, riktigt flådiga drinkar. (Nej, jag har inga höga krav när det kommer till attiraljer.)

 

Morgonen därpå vaknade jag upp och trodde att jag befann mig på Titanic.


Vi fikade en sväng efter att ha vandrat i kylan. Nu har jag äntligen provat på Pavlova!

Jag frågar mig själv: varför har jag väntat så länge??

 

 

Vi åt trerätters på en riktigt fin och mysig restaurang. Till förrätt åt jag rökt ost och tomatsoppa. Bland de godaste soppor jag ätit! Huvudrätt blev kanin och sötpotatis. Jag har faktiskt aldrig ätit kanin förr. Till efterrätt blev det cheesecake! En rejäl bit av den helt klart godaste cheesecake jag någonsin ätit! Så kort och gott en riktigt lyckad middag! Det är väl ingen hemlighet längre att jag gillar bakverk?

Jag hoppas kunna komma iväg igen nu i vår med min karl. Nästa gång ska jag komma hem med lite mer dryck för att kunna blanda till egna drinkar. Stockholmare är ju helt värdelösa på det, så vill man ha någonting gjort så får man göra det själv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback