Helg på hjul

Jag vaknade vid åtta imorse och nu är grannen redan i full gång med att spela Antony and the johnson, jättehögt! Samma granne som höll mig vaken i natt med just samma musik. Människan lär ju nyligen ha upptäckt Antony and the johnson och därför känner ett sådant behov att spela det om och om och om igen. Jag brukade älska samma musik jag med. Men nu kommer jag aldrig kunna lyssna på Antony igen! DAMN YOU!

Hela denna helg är det roller derby bootcamp som gäller. Dumt nog blev jag vrålhungrig direkt när jag vaknade, så nu har jag precis fått i mig en brottarfrukost. Min tanke var att äta kvarg till frukost och sedan ett stort mål precis innan jag ska åka. Men ICKE! Jag lyckades improvicera ihop ett riktigt stadigt mål som jag förmodligen kommer hålla mig mätt på ett tag ändå.

Ägg och bacon-röra med salladslök och gregisk yogurt. Salt, peppar, oregano och paprikapulver. Vid sidan om hade jag uppkryddad grekisk yoghurt och gurka. Åh vilken matsensation det blev! Man skulle ha någon form av kyllåda att förvara mellanmål i under sådana här dagar.  Jag har för mig att designtorget har någon variant. Det är ju inte alltid det finns tillgång till en affär att handla kvarg och keso och liknande.


Jag bjuder på en snodd bild från en av våra träningar. Tyvärr minns jag inte vem som tog bilden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback