Vårfest

Igår åkte jag iväg hit för att möta upp Matilda och tillbringa en stund på vårfesten. Vägen dit blev minst sagt inressant då jag valt att inviga mina bevingade skor som lyser i mörker. Det råkade bli rätt så mörkt på bussen som stod och väntade på centralen och ja... skorna lös i knallgrönt! Kändes lite märkligt.

Jag skulle ha mött upp Matilda vid tolv, men hon dök upp först vid kvart i ett. För dåligt! Men de fanns en hel del underhållande att se på scen, så det var ingen större fara! Bästa citatet ever upstod även under denna stund!

"Det här med fantasi är inte något ni får lära er mycket av på AF va?"

Gitarrpojken från Talang på scen.

Vi ruttnade rätt fort på hela vårfesten som i år var en riktig flopp! Jag har varit där varje år sen jag vet inte hur långt tillbaka i tiden! Så jag har sett bättre år. Jag har faktskt själv tillbringat 4:an till 9:an inom dessa väggar.

Gult är fult, säger somliga. Själv säger jag gult är supermegaascoolt!

 

Inte ens en liten blond söt tjej som kunde erbjuda gratis sockervadd fick oss att vilja stanna kvar på skolgården. Även om sockervadd är i princip det bästa jag vet! Jag har kommit fram till ett vuxet beslut om att det faktiskt bara är socker och det inte finns någon vettig näring i vaddet. NO SHIT! Tog mig bara snart 24 år att komma fram till.

 

Vi vandrade vidare till Åhléns för lite fika istället. Mycket bättre!


Kommentarer
Postat av: memme

Galet mysigt iaf!

Skicka de andra? ;)

2011-05-15 @ 16:19:31
URL: http://mpthree.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback