Locka håret

Många frågar mig hur jag får till mina lockar i håret. Jag har nog hittat det allra billigaste alternativet! Skumgummispolar som kan hittas på exempelvis Kicks och Åhléns är mitt tips.



Jag gör det alltid på torrt hår som jag sprayar ner rikligt med Proffs-spray (slinga för slinga) och rullar därefter upp på spolar. Jag har fått schyssta lockar efter bara någon timme! Se till att rulla loss håret försiktigt från spolarna och spraya ytterliggare på lockarna efteråt för ett mer hållbart resultat.

Ibland väljer jag att göra det enkelt för mig själv och lockar mitt löshår kvällen innan. Jag använder clips just nu, så då är det bara att lägga löshåret åt sidan med spolarna i. Sen så är det bara att spänna fast håret morgonen efter!

Det ska gå att sova med spolarna i håret med fuktigt hår, men jag upplever att lockarna inte håller lika bra som med spray! Det varierar garanterat från person till person, så prova dig fram.

Btw så använder jag två förpackningar med spolar till hela mitt hår+allt löshår på clips.


Kommentarer
Postat av: Nea

Tack för tipset! Detta ska jag pröva nästa gång jag tar ur mina dreadisar ^-^

2011-05-09 @ 14:25:01
URL: http://lillskiit.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback