Provfilmning med kort varsel

Okej jag hade två sekunder över innan jag skulle iväg till tuben. Well som sagt så blev det först en plåtning ute på Gärdet med mig bakom kameran. Därefter skulle jag egentligen ha träffat Sara! Men så blev inte fallet för hennes arbete drog ut på tiden. Jag blev lite ledsen i ögat, men vi ska styra upp något snarast. Istället åkte jag över till Calm en sväng.



Jag blev med kort varsel inringd för provfilmning på eftermiddagen. Det var en praktikant som ringde som inte verkade ha så mycket koll, vilket i sin tur ledde till att jag inte alls var sugen på jobbet. Fick inte mer än bara fel info! Haha. Fick en adress som låg i en helt annan stad, men det löste sig med ett telefonsamtal samt mitt extraordinära lokalsinne som kom fram till att jag varit där för ett år sedan.

Jag var så nära på att banga provfilmningen! Det var ju bra mycket mysigare inne på CALM. Men tack och lov sparkade jag mig själv i röven och tog mig dit! Det visade sig vara en Dansk reklamfilm som jag skulle provfilma för och inte en Norsk som jag trodde från början. Damen som filmade mig gav mig en massa bra tips och råd som jag tänker ta med mig i framtiden. Det slutade med att hon gav mig sjukt bra kritik och tyckte att jag var Jättebra! "Josefin, jag menar det verkligen!", tillade hon. Vilket inte kändes helt dumt faktiskt! Det var en glad jag som gick därifrån i alla fall. Jag hade dessutom klätt mig bra för rollen för en gångs skull och detta av en ren slump! Så nu med lite tur så får jag jobbet! Håll tummarna för mig. Här har vi ju ytterligare en chans att köpa de där förbaskade studioblixtarna som jag längtar så mycket efter! Danskarna betalar ju en aaaningen mer än vad svenska produktioner gör. Tjohoo!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback