Petitesser

Igår blev jag uppringd från sjukhuset där de meddelade mig att de gjort en liten miss gällande min skada i handleden. En sån där liten detalj som att jag har en spricka i ett ben i handen. Petitesser.

Så nu bör jag ju helt klart vara ännu mer försiktig än planerat. HEJ DÅ roller derby för resten av detta år. Så obeskrivbart jävla sorgligt. Men jag tänkte att jag skulle dyka upp på träningarna från och med nästa vecka och rulla vid sidan om och träna minimun skills. Om jag känner att jag kan snöra på mig skatsen utan att det gör ont förstås. Det börjar ju bli rätt svettigt med tid med tanke på att vi har match med publik redan i januari!

Konstigt nog ligger min allra största ångest kring frågan "Hur ska jag kunna fläta om mina dreads!?"
Det verkar dock lösa sig efter att ha hört mig för bland folk! Mitt hår är nog mitt allt. Jag är inte jag utan mitt svall. Min tillvaro kändes så mörk igår att jag inte kunde träna ordentligt eller ens äta vettigt. Jävla hand! Så nu ska jag, min nyinköpta skena till handleden och min snygga karl dra till gymmet och skämmas över måndagens synder. :)

Från lördagens scrimmage. Mig ser ni längst bak.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback