New York

Det finns inget som jag någonsin har längtat efter så mycket som jag längtar tillbaka till New York. Ingen plats har någonsin etsat sig fast så hårt i mitt hjärta! Om jag hade möjlighet så skulle jag utan tvekan byta ut mitt kära Stockholm mot New York. Riktigt så enkelt är det tyvärr inte.

Just nu har jag fullt upp med att gå igenom och redigera mängder av foton från resan. Vi ska nämligen göra oss ett fotoalbum/scratch book-something something. Jag har sparat allt frå biobiljetter till kvitton, så det blir nog en hel del klippa och klistra. Albumet är köpt, men jag börjar bli lite orolig över att de svarta sidorna inte ska räcka till! Bra kommer det att bli hur som helst.

 


Två av mina foton från NY

Nåväl, nu är det ju bara ett halvår kvar tills vi åker tillbaka igen. Så nu blir det till att lägga undan pengar, för planen är att åka till USA i en månad denna gång. Som det ser ut nu så blir det först en vecka i Forest Gumps hemstat Arkansas och därefter tre veckor i New york, men vi får se hur det blir med det. Jag vill ju väldigt gärna se den omtalade korvätartävlingen på Coney island den 4 juli, men samtidigt så vill jag ju inte heller missa Arkansas! Jag har alltid velat få uppleva amerikanska lantisar med Forest Gump-dialekt, tumbleweed, äkta second hand, diners etc! Det kan ju bara bli hur bra som helst. Framför allt så är jag nyfiken på second hand ute på landet. Förstå vilka fynd jag kommer göra!

Sen finns det ytterliggare själ till att det ska sparas pengar till sommaren, men det är en annan historia.

Kommentarer
Postat av: Ida

Bäst JP!

Tack för en störtskön blogg, har läst den bra länge och gillar dig skarpt!

Killen och jag drar över till New York på fredag, men nu vill jag ha dina råd om vad vi absolut inte får missa. Geee mig. :)

Hoppas du får en fin dag!

2012-04-30 @ 08:17:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback