På träningen och dieten igen

Som säkert de flesta redan vet så är vi hemma igen nu. De här tre veckorna har varit de bästa veckorna på flera år tror jag allt bestämt. Kan inte minnas sist jag kände mig så välkomnad bland människor jag aldrig mött förut. Så fort vi var hemma igen kände jag att någonting bara dog... Jag är så trött, delvis efter tidsomställningen, men delvis för att jag vantrivs.

Det enda jag gör nu är att träna. Tre veckor i fritösernas näste har gjort att jag har lagt på mig 4,5 kg. Jag vet, jag vet, mycket är bara vätska. Kolhydrater binder vätska så det är inte konstigt att man känner sig så explosionsartat stor när semestern är över. Så jag har faktiskt tappat en del av det där redan.

Det här var precis vid resans start.



Nu är vi på  våran diet igen i alla fall och inne på dag 4.
"Amenöh, bantar du eller, du är ju inte ens tjock!"
Allt för många kopplar ihop diet med svält, jojo-bantning, diet coke och jag vet inte vad.

Diet behöver inte ens innebära att gå ner i vikt!


En snabb idiotförklaring om vad vi håller på med:
Vår kost består av kött och fett.

Jobbigt? Nej inte alls. De enda som tycker att det är jobbigt och obekvämt är människor som man ska umgås med under matsituationer. Det uppstår alltid någon stel, pinsam stämning. Inte för min del, utan för dem. Det ska alltid krånglas till, bli jättesvårt att laga mat, svettigt. Inte för mig, men för dem. Egentligen är det ju världens simplaste kost!

Jag tänkte att det är lika bra att skriva ett inlägg så att folk redan är förberedda. Så ni slipper bli så obekväma med att jag inte tänker äta paj till kaffet. :)

GIVETVIS har vi vår onyttiga dag i veckan och stryper inte kolhydrater helt och hållet och förevigt! Men just nu kräks jag på allt som heter godis, bakverk och friterat. För det har jag ätit från morgon till kväll i tre veckor. Ska ni till NY så jag kan rekommendera massor av NY alla bevarade mathemligheter! Tro mig!

Det enda jag saknar är diet cherry 7up!
Kom till Sverige någon gång!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback