Israel del 3



Utsikt från Olivberget som mamma envisades med att kalla för Oljeberget. Ingen vet varför.


Vi lyckades aldrig komma till dome of rock. Knepiga öppettider, men här har ni en bild på den!


En, två, tre, många gravar...


Här höll vi på att bli inlåsta för natten. Men som tur var så såg vaktmästaren oss!





Vi besökte ett riktigt jäkla häftigt förintelsemuseum mitt ute i skogen. Precis bakom mig på bilden. Då får ni kanske en förståelse för hur mitt ute i ingenstans det låg. Det var bland de bästa museer jag någonsin har besökt, om inte det bästa. Det var dock inte tillåtet att fota inne i museet. Men utomhus var det okej.




Efter besöket på museet var vi trötta och hungriga och ville ha något litet att äta... det blev visst lite mer än vad vi trott. Haha. Då kan jag ju avslöja att vi redan har ätit upp soppan som var till förrätt. Jag älskar Mezze! :D


En del Room service vart det också. Mezze! Så jävla gott!


Vi åkte till Ramalla för att käka på Stars and Bucks.


Hela via dolorosa gick vi och besökte många kyrkor



Jag blev mäkta imponerad (på ett dåligt vis) över hur mycket klotter det är i kyrkorna.
Trots att det är fullsmockat med folk typ dygnet runt.


Vi vandrade längst med muren runt gamla stan. Här är det sittpaus.




Kommentarer
Postat av: MA

Jag vill åka igen, NU!

Tänk vi hade förstås rätt båda två:-)

"Olivberget eller Oljeberget (hebreiska: הר הזיתים, Har HaZeitim) är en ås öster om det gamla Jerusalem"

Tack för bästa resan kära dotter!

2011-08-20 @ 19:39:29
Postat av: Hannah

AAAAAAAAAAAAAAAHHHH!!!!!!!!!!!!! AVUNDSJUKAN SLÅR TILL!!! Förresten, Yad Vashem heter förintelsemuséet, sjukt välgjort som sagt. Men det som är lite ironiskt är att kullarna där i bakgrunden, skogen, är förstörda palestinska byar från 1948. Även på själva kullen där muséet ligger brukade det finnas en palestinsk by en gång i tiden. Sånt gör ju ont i hjärtat. Men hjälp, vad jag måste åka dit.

2011-09-10 @ 00:30:18
URL: http://hannahochvarlden.blogg.se/
Postat av: Danne

Wow vilken drömresa

2011-09-21 @ 00:06:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback