Israel del 2

Vi bodde på ett riktigt fetinghotell. Jag är van att bo rätt risigt när jag är på semester, så det här kändes rätt annorlunda om man säger så. Jag ångrar bittert att jag inte tog några foton på hotellfrukosten. HELT SINNESJUKT mycket och allt var hur gott som helst! De hade en anställd att pressa färsk juice och en tant som stekte våfflor och omelett på komando samt personal som servade en hela tiden. Hotellet var egentligen anpassat för större grupper, så för oss som reste två och två fanns det en särskilld matsal, en mycket mindre, ljusare, trevligare och lyxigare. Ja jag sägert!



Västra muren/klagomuren/the vägg



Här är ju ett bra bildexempel på hur ALLA stirrade på mig genom precis HELA RESAN. Jag som trodde att det var ett genidrag att plocka ut dreadsen, låta bli smink, ändra klädval, allt för att tona ner mitt utseende. Men så här i efterhand vet jag inte om det hade spelat någon roll. Alla stirrade ju ändå och det resulterade mest till tråkiga semesterbilder!


Hahaha, jätteroligt!


Kolla! Jesus ser ut så här ---> D:


Haha! Någon hann köpa den före oss! FÖRBASKAT!


Helst fantastiska kryddskapelser!


Mamma tycker att det är viktigt att känna på allting.


Vi vandrade på tak strax innan solnedgång. Här är mamma med två stiliga herrar.


Titta vilken lekplats! Längst upp satt ett par barn i kanske 4-års åldern. Känns tryggt!



Vi åkte över till Betlehem för att ta en titt i födelsekyrkan. På vägen dit från check pointen hittade vi en tyska som reste ensam och ville göra sällskap. Jag har ett rätt udda men bra lokalsinne och var helt hundra på att jag hittade tillbaka, vilket jag gjorde. Men jag är kanske lite mer van att gå än vad tyskan var.





Tyvärr så är det mesta överklottrat med tags. Har ju funnits en hel del otroliga verk längst med muren.




This is it! Baby jesus was born here.




Kisspaus


Betlehem

Kommentarer
Postat av: Mli

Kalla mig okunning men, trodde jesus föddes i ett stall:O iaf sjukt intressanta bilder:) låter som det är en bra plats att besöka om man gillar kultur och arkitektur. synd bara att dom hade klottrat så mycket:(

2011-08-18 @ 11:19:02
URL: http://blitzkreig-bop.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback