En dag i skolan

Jag har töjt öronen igen... visserligen bara en halv millimeter, men ändå. Öljetterna gjorde så jäkla ont i en vecka då de skar in i huden både i antitragus och bakom örat när man låg och sov. Nu har jag mycket mer bekväma smycken! Ful och suddig bild - kanske helt onödig att ladda upp, men det är ju så tråkigt med bara text!



Jag har haft en riktigt kass vecka som förvisso bara är inne på sin andra dag, men jag vill gärna spola fram till fredag nu. Har så mycket irritation i kroppen som gärna skulle vilja ut genom ett gympass, men jag mår inte bra i kroppen så istället är jag hemma och blir ännu mer irriterad. Idag fick jag höra en kommentar i skolan som gjorde mig så förbannad och samtidigt öppnade upp för en perfekt motattack med en knäckande kommentar. Men jag lät bli! Varför ska jag ha så svårt att vara lite befogat otrevlig ibland!? Jag lyckades ju inte bli lugnare efter en korkad diskussion om genus i förskoleklasser! Se barn som individer och inte tjejer och killar! Tjejer som ska träna på att bli tuffa och killar som ska lyssna på lugn musik, massera varandra och "göra typiska tjejsysslor som att måla". För ALLA killar är tuffa och tar för sig och ALLA tjejer är snälla och låter killara kliva före. Är det någon som verkligen tror att det är så på riktigt? Lägg av...

Jag vill skära mig lite i handlederna efter varje lektion i skolan...
Det är ju för jävla sorgligt när klasskamrater på fullaste allvar tror att vi behöver manliga kollegor i yrket för att hitta på skojiga saker i verksamheten. Som om det vore snoppen som avgjorde saken? 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback