Hemma från Kroatien

Hemma från resan. Det var precis allt annat än jag sett framför mig vill jag lova.
Sitter just nu med ny toning i luggen, då solen tog i princip all färg ifrån mig. Det gäller tyvärr solbrännan också. Syns inte direkt att jag har varit på solsemester och den lilla bränna jag har kvar ser för sorglig ut.

Jag har fått känna på känslan av att vara kändis. Att alla glor, pekar, ler, viskar, vill ta kort och hälsar när de får syn på en igen en annan dag. Föräldrar ville placera sina barn bredvid mig för att ta kort. Helt sjukt. Gissa då vilken kombo det blev när jag och Chai promenerade genom stan tillsammans hand i hand. Bara att ha en ögonbrynspiercing är iögonfallande i cavtat och dubrovnik, så ni kan ju föreställa er vilken shock de fick av oss.
Det var dock inte särskilt roligt de flesta gångerna. Att man ser annorlunda ut berättigar inte människor att ta kort utan att fråga. Inte heller att ta på en, nu slapp ju jag det visserligen då jag hade en arg asiat med mig hela tiden.

Så att komma hem känns inte helt fel ändå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback