Världens bästa lördag!

Vi bestämde oss för att gå ut på en vårpromenad. Det börjar ju bli tradition under påsk att ta en promenad och sätta sig på en uteservering för första gången. Jag vågade tillochmed ta steget att släppa taget om vinterjackan och hämta vårjackan. Till min förfäran insåg jag att färgen börjar falla i bitar (!) OHNO! Det är så sjukt dumt att hitta en favoritjacka som jag aldrig kommer att få tag på igen. Nu börjar jag låta lika pessimistisk som Annika i Pippi Långstrump. Är det någon som vet om man kan smörja in fakeläder med något för att förhindra att mer färg krackelerar?



På vägen till Snaps gick vi förbi otrevliga turken för att skicka tillbaka skorna. Nu får vi hålla tummarna på att en storlek mindre skor snart kommer hit!

 

Sen promenerade vi vidare mot gamla stan. Jag gick och fundera över varför vi stockholmare alltd springer genom stan och aldrig tittar uppåt då vi i själva verket bor i en vacker stad. *DUNK!* och vips så gick jag in i ett räcke i snopphöjd! Ljumsken ligger och gråter än idag. Det gjorde så ont att jag fick halta mig framåt resten av dagen. Jag ville ju inte spela tönt och avbryta promenaden genom att gå hem. Nej nej.

 Jag fick en sån lust att hoppa på isflak så där som i tecknad film.

 
Sen hittade jag praktikanten Jerry och tog med honom till SF för att köpa biobiljetter. Jerry blev glad.

Vad vi lärde oss idag var att pris på lösviksgodis i centrala stockholm alltid ligger runt 10 kr hektot, trots att det är påsk och alla dessa butiker säger i reklamen att nu är det billigt billigt. Det är helt sanslöst. SF-godiset var billigast och det är verkligen inte ok!


Så snart vi klivit in i biosalongen och fått tag på ganska schyssta platser för att ha hamnat näst längst bak så började allt gå utför. De två love seats som salongen hade var uppbokade av tre personer (hade jag noterat på skärmen när killen i kassan visade vilka platser som var lediga) SJUKT IRRITERANDE. Men låt gå, allt verkade ju bli bra, vi hade ju trots allt inga långa människor framför oss och det verkade inte vara stökiga ungdomar om skulle titta på film.


MEN!
Det visade sig att en pappa, hans dotter och son skulle titta på film och hade bokat love seats för att få en massa plats för sig själva och sitta lite ifred. Det är väl okej nånstans ändå. MEN, sonen som precis hade lärt sig läsa undertexter och absolut inte förstod vuxenskämt behövde få hela filmen förklarad av pappan. Jag höll på att bli tokig! Snäll som jag är vänder jag mig om och hyschar, istället för att häva ur mig en elak kommentar då jag var riktigt förbannad. Pappan totalignorerar mig och börjar (jag kanske inbillar mig) prata ännu högre under hela filmen. Det var en sån där farsa som absolut inte skulle tollerera att någon annan förstörde deras mysiga biodag genom en tillsägning, hur argt man än sa ifrån.
Vad är det för jävla biovärld vi har idag!? Jag trodde man uppfostrades i att inte störa resten i salongen.

Varför i helvete tar man med ett barn till en film på bio som är blodig och våldsam och barnet inte alls förstår?!
Jag var så arg att filmen blev skit och att jag vill aldrig se den igen!




DAGENS OUTFIT:

Tröja: Myrorna
Armband: Lökring från Texas burger



Är det några fler än jag och chai som känner att det här är olämpligt?


Kommentarer
Postat av: Hannah

Hahaha, ja, jag har också tänkt på att det är olämpligt... hm.

2010-04-08 @ 11:11:14
URL: http://hannahochvarlden.blogg.se/
Postat av: Karin

Hej!

Jag blir bara extremt nyfiken, vad var det för film ni såg? Låter ju som personalen gjort bort sig, om det var en blodig film och mindre barn så att säga... Tyvärr får man välja sina biografer med omsorg idag. Jobbar själv på SF och vet precis hur jävla störande det är med folk som pratar. Det är inte okej! Tyvärr är vissa människor sjukt omedvetna om att det faktiskt existerar folk omkring en. Hade t ex en person i en salong som satt med en laptop som lyste och störde övriga salongen och på tillsägelse meddelade att "Men jag vill inte se filmen, det är min tjej som ska se" Det man kan göra är att gå ut och säga till personalen. Vet att det kan kännas drygt att lämna filmen osv men det kan vara bra att klämma åt de där drygona.

2010-04-27 @ 12:07:23
URL: http://incredibleheebiejeebies.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback