Tre idioter på stan

Min blogg verkar ju kretsa mycket kring märkliga människor som jag stöter på i vardagen. Så varför inte fortsätta mina fantastiska berättelser?
I tisdags mötte jag tre svenska härligheter!

På vägen till stan från Farsta när jag slutat skolan så sätter sig en ziggebrud framför mig. Det ska tilläggas att det finns gott om plats i hela vagnen, men hon envisas med att sätta sig mitt emot mig och ta allt benutrymme med sin enorma kjol och knuffa bort mina ben. "Och?" tänker ni. Men nu kommer jag till det bästa! Hon lägger en förbannelse över mig eller någonting! Viftar hejvilt med armarna mot mig och rabblar någonting jag inte riktigt hängde med på och svingade sig framåt ett par gånger och kom så nära mig att jag fick knyta nävarna i förebyggande syfte. (som om jag någonsin skulle slå en människa liksom.) 

När hon kliver av så kliver nästa person på som också skulle vara lite speciell. En man som tåflirtade med mig, vilket blev mer som en spark på foten än tåflirteri. Lite smidigare får man allt vara för att få mig på fall!
När det väl är dags för mig att kliva av på centralen ska mannen grabba tag med båda händerna på min röv, men jag lyckades veja undan som en plog innan detta inträffade. Det var så löjligt uppenbart!

Person nummer tre utsatte både mig och Nattis som jag mötte upp på stan med "mjaaau, mjaaau!"
Den var ny för min del i alla fall!



Snart kommer min karl hem i ny tappning, i vanlig ordning.
Fredagsöveraskningar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback