Första dagen på ledigheten

Idag är första dagen på chais och min långledighet! Fyra dagar är lång tid.
Jag vaknade redan vid åtta imorse och var pigg och redo för att gå till jobbet. Nu visste jag ju att jag inte skulle till jobbet, men jag var ju klarvaken. Vad göra? Gå till gymmet föreslog jag då till mig själv. Men efter att ha googlat fram påskens öppettider så fick jag nys om att de inte öppnar förrän klockn 10 idag. Värdelöst. Jag som inte har tränat en enda ynka dag denna vecka. Imorgon kanske?
Jag kände en smärre panik i kroppen över att hitta på något att göra NU. Ah, bleka håret! Så fick det bli och nu sitter jag med färgen i huvudet. Det var verkligen på tiden då utväxten inte var nådig. Den såg ju dessutom nästan svart ut till mitt ljusa hår. Usch!
Funderar litregrann på att även färga ögonbrynen mörkare nu när jag ändå är igång och chai ligger och sover. Helt befogat då klockan inte ens är 10.
Sen tänkte jag väcka honom med doften av mina goda scones. Nom nom!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback