Uppdatering om veckan

Jag känner mig glad i kroppen. :) Hej berg och dal-bana, tänker ni.

Jag har fått höra i efterhand från Chai vad folk egentligen tyckte om mig under konventet. Bara en massa bra, trots att det visat på helt annat. Ja givetvis bryr jag mig massor om vad Chais vänner tycker om mig. Det kan jag ärligt säga. För jag avskyr krystade relationer där man ska låtsas vara vänner. 
Det är nästan så att hela fenomenet där pojkarna drar tjejerna i håret för att visa intresse och uppskatting är tillbaka. De som är mest dryga emot mig har antingen berättat efteråt för chai hur mycket de tyckt om mig, eller så kommer de själva fram när de är dyngraka och berättar vilken fantastisk människa jag är. Vafan!?

Jag skulle ha blivit plåtad för att klädmärke förra veckan, men det blev för mycket strul med projektet, så det ställdes in. haha. Blev även erbjuden jobb för ett annat märke, som jag inte alls hade lust med. Sen var det tydligen någon som fattade tycke för mig på mässan och hade mig i åtanke som modell för ett ännu större klädmärke. AAH! Jag vill att det ska slå igenom och inte bara vara snack! Om inte annat så var det världens kick i röven för självkänslan. :D

Jag slapade mig själv i ansiktet och tog tag i projekt sy klänning och har sytt om delen som blev förstörd, samt åkte över till min mor igår för att få hjälp med att få visat för mig hur man ska sy ihop delarna för att få det rakt och snyggt. hah. Klänningen har snarare varit en tyngd och en svart klump i magen av stress senaste veckan när det gick åt helvete. Men nu börjar jag komma någorlunda i kapp igen. Givetvis så tog ju tråden slut igår mitt i allt, så jag hann inte klart med allt som jag hoppats på. Den kommer helt klart att sticka ut ur mängden. Dock lite genomskinlig. haha. Skit också! Men även det ska jag lösa på något vis.
Jag har till och med töntigt nog köpt en sån där gördel? Vet inte vad det kallas. En sån där tant-strumpa som håller in magen. Jag tänkte inte gå runt med "gravid-magen" i klänningen. Noway!

 Nu har jag äntligen köpt ny hårförlängning igen och denna gång i hela 60 cm. Så förlängning kommer det allt att bli! Dessvärre så är den inte lika ljus som mitt förra hår, men jag har fått höra att silvershampoo biter. :) Så jag väljer att behålla det och ge silvershampoo ett försök.

159 :- Clas Ohlson

Jag köpte (äntligen) lite förvaringsutrymme åt våra mängder av piercingar som har legat nedtryckta i stora dricksglas, påsar och ja, överallt. Nu är de fint sorterade. Chai kräks dock på skåpen då han ser dem tillräckligt varje dag på jobbet, så nu har jag ytterligare ett uppdrag. Pimpa skåpet. Hade tänkt att klä in den i tyg tror jag. :) Det var sjukt värt att skaffa ett sådant.

Idag söndag ska vi rulla ut på stan och gå på bio. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback