Ink Bash-helgen.

Nu är jag äntligen på humör för att skriva om föregående helg och någon dag där innan. Det börjar under torsdagen då Infamous Tattoo har sin årliga fest på innergården. Så dit åkte vi och vi tog tyskarna med oss som anlände stockholm under dagen. (med tyskar så menar jag Isa, Marcus och Olli från Trust i Mannheim och Heiko, jorunalisten från Tätowier magazin). Fanny, Näll, Fredrik och nyhemkomna Sara var också med.
Fantastiskt trevlig kväll med öldrickning, korvätning och en massa rockstars som jag inte behövde bry mig ett jota om. Vi drog vidare till Bröderna olssons efteråt.





Fredag. Skitdag på jobbet, men bet ihop, åkte till studion för att hänga med folk. Så fort klockan slog nio,eller strax där innan ;) så började vi öppna ölflaskorna. Innan nio så fick vi gömma flaskorna i allt vi hade (strumpor, skoskydd osv). Vi kom ner ganska sent till Ink Bash så vi hann inte se så galet mycket inte. Mest bara kolla läget.

Lördag började med att Chai och jag drog på oss kläder och gick raka vägen mot Ink Bash innan öppning för att handla smycken till studion. Då menade jag vekligen bara dra på kläderna. För kamma håret, smink och frukost fick vänta till senare. haha. Jag var halvt förstörd utan min frukost. Men det var tvunget att handla innan Calm skulle öppna. Så kika in på det lite nyare utbudet av pluggar (mycket i trä) inne på CALM ;) Vi stannade även till hos Lex och hans dam där jag köpte mig en grymt snygg och praktiskt väska. Mycket nöjd!
Sen fick vi vår efterlängtade frukost på Rinos på hornsgatan. Jag verkligen älskar stället och personalen. Det är ett hål i väggen, men det är som att komma hem till en familj. De varma smörgåsarna är to die for!
Lördagen blev lång. Mycket häng och väntan. Jag tog med kära Ollie och Heiko på en shoppingrunda i city då Ollie lovat att ta med sig något hem till flickvännen där hemma. Vi åkte ut riktigt dumt, så vi fick skynda oss mellan Blue fox, shock och allt sånt där. På Blue fox lyckades jag skrämma livet ur Simon på övervåningen. YES! Jag tror att han fortfarande är rädd för mig sen BMX i tyskland förra sommaren. För att göra historian kort så armbågade jag simon i skrevet när jag föll av en stol när vi satt i en bar i tyskland. SCORE!

Vi hittade kanske världens sjukaste vattenpistol inne i en affär. Leksak för honom och henne ;)

 

Tillbaka till studion igen så behövde jag få luft och försvinna iväg från allt en stund. Så Fanny och jag tog en sväng ner till mässan. Vi kom tillbaka med en samling hårblommor. ;)
Till middag blev det Mc Donalds som vi skickat Marcus på att handla. Jag fick skriva en inköpslista åt honom att ge till personen bakom kassan. ;) Inte lätt att vara tysk.
Vi drack lite öl för att sedan gå ner till mässan igen, nu i tid och med hela gänget. Dock inte alla med på bild nu ;)

 

Fanny och jag köpte oss riktigt läckra handgranater som var strängt förbjudet att visa upp då de kunde verka stötande för besökare och vakter. Att det ens tilläts att köpa dessa fejk-granater då? hah
Vi tävlade om vem som kunde dela ut visitkort snabbast och jag vann! När ink bash var slut för kvällen blev det en kort stunds vistele på Calm innan vi insåg att det var dags att gå hem. Så Danne, jag och Chai gick ut till grillen på ringvägen för att handla burgare och toast. På den korta vägen hem så mötte vi killen som jag jobbade med under valet, bara så där. Inte för att jag är en höjdare på namn, men ansikten kommer jag ihåg. :)

Hem och sova för att sedan vakna upp på söndag. Vi drog oss upp mot Rinos för att hooka upp med de andra och sedan äta frukost. Jisses, det var rena rama bombnedslaget inne på Calm. :S men det var visst bara jag som tyckte att det var lite nonchalant. Vi käkade, tog ytterligare en sväng ner och hejade på folk nere på Ink Bash.
Sen vidare till skansen! Det var kanske världens bäst dag att åka dit. Det var lagom varmt i luften och nästan inget folk, så ALLA djuren var framme! Varför och Lodjur har jag nog inte sett så många av, så nära och under samma tillfälle. Chai blev ungefär så där som en tjej blir när de ser en nyfödd bebis eller hundvalp.
När vi kände oss nöjda med vistelsen så vandrade vi upp till Biskoppen där jag fann tycke för Ale! Gott gott gott! Jag har verkligen utökat mitt sinne för god öl. Sen vidare till Bröderna olssons för att äta mat och säga hejdå till tyskarna.

  

Allt som allt en Mycket bra helg!


Kommentarer
Postat av: Sessa

Sjukt kul tanke, delen med Chai och lodjuret.

Helt klart något man missade ;)

2009-09-08 @ 14:23:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback