Bring me the horizon

Jag kanske ska börja med att berätta att jag tog ledigt i fredags, så slipper vi missförstånd.

Jag och hjärtat firade många år tillsammans. Första dagen lediga tillsammans på över ett år,
så det firades dels med Spa.



Dagen behåller jag för mig själv och fortsätter med kvällen...
BRING ME THE HORIZON stod på schemat. Tradigt nog stod vi ju utan biljetter, men jag hade försökt få tag i två sen jag fick veta att det var ok att ta ledigt. Först vid fem-snåret i fredags verkade allting löst. En tjej på bilddagboken som verkade vara bekant med min lillasyrra gav mig kod så att jag kunde hämta ut biljetten själv. Den andra skulle jag köpa av Matildas kompis.
Perfekt tänkte vi och åkte ut till klubben...

Ganska snart insåg vi att alla kids var i runt 13-14-årsåldern, bar svarta kläder och hade någon form av Emo-lugg. Med andra ord skulle det bli svårt att hitta min syrra. År 2009 skulle vilken människa ha tagit upp telefonen och ringt vid ett sådant tillfälle. Men hennes telefon var död. SÅ KLART!

Det var ju lite svårt att veta om vi skulle vänta lite till, eller om vi skulle sälja vidare biljetten som vi bar omkring på. Turkarna ville ha 600 spänn styck för biljetterna, så det var uteslutet. Vilka jävla svin de är! Biljetten kostade i grund och botten 225 kr styck.
Så efter kanske en och en halv timmes väntan så dök det upp någon som skrev upp Chai på gästlistan och lät honom komma in gratis. Hur fan det nu gick till. Jag var fotfarande arg.


(sällskapet var jag, chai, nyberg, fanny och näll)
Hahaha, det tog mig ett tag innan jag såg att Nyberg är en levande reklampelare i bild!

Klubben serverar folköl för vad är det 35 spänn? Jag vet inte ens varför jag tillät mig själv att sponsra dem genom att dricka det.

Det var obehagligt mycket folk inne på lilla klubben. Därför tog det en sån förbannad tid att komma in. Sen var det kvavt och svettlukten var dödlig. Sån där svett som säger "hej jag har inte tagit en dusch på tre dagar". Tro mig, jag är van vid festivalgriserierna och svettiga spelningar, är inte rädd att få skit under naglarna, men det här tog priset. Människor avskyr jag nog snäppet mer. Förr var det trevligt att gå på spelningar! Folk var glada, hjälpte varandra upp om någon föll i publiken. Nu armbågade sig folk fram och satte armbågen i magen på småkidsen och i princip sparkade på de som låg ner. Nä, det kanske är likabra med åldersgräns helt enkelt.


Sen till lillsyrran igen. Det var ju liksom ingen idé att leta efter henne i folkmassorna.



Inte förrän jag såg henne hoppa upp på scen... (?!)
I den där åldern lekte jag förmodligen fortfarande.

Bring Me The Horizon var grymma på scen, men ljudet var fruktansvärt kass och jag förstår verkligen inte varför de inte fick en större scen att spela på.
Gissa hur kul det var att ta sig ut därifrån när det tog en sån tid att komma in. Jag kom ifrån alla de andra och fick dras med otrevliga människor som inte vet hur man beter sig. Sen mitt från ingenstans dök en ängel upp "en vakt" som skulle före massorna och komma ut. Jag såg min chans och hög tag i honom och kom ut på en halv minut. Hur skulle det där ha funkat med en brand i lokalen? De hade ju dessutom stängt några dörrar ut därifrån, varför vet jag inte. Sen var ju alla tvugna att köa ut till garderoberna när jag var smart nog att stoppa min jacka i väskan. Nä, klubben måste styra upp.



Chai jag och Nyberg gick vidare till Bishops arms Folkkungagatan för att ta en öl. Och en öl blev det och sen begav vi oss hem igen.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback