Fack

Nu ska jag gå emot mig själv och jag kan tala om att det är riktigt svettigt. Någon som vet bättre skulle genast skriva ner en diagnos på papper åt mig. Men jag kräver kontroll över min "blogg". Nu när jag inte har skrivit på ex antal dagar och lite till, så har mycket hunnit inträffa och en massa bilder tagits. Jag behöver den kontrollen och strukturen att allt hamnar i kronologisk ordning. Med andra ord kan jag bestämma mig för att ta den enkla utvägen och skita i att skriva ner allt bara för att underlätta för mig själv. Hej asperger!
Nu ligger mina bilder på chais kamera, så jag får helt enkelt skriva i o-ordning nu i några inlägg. Inget problem för er, men för mig. 

För ett tag sedan hamnade jag i en rätt märklig situation. Vi var några människor som satt och diskuterade stilar varpå en stylist frågade mig vad jag skulle kalla min stil för. Jag sa då att jag aldrig skulle placera mig i ett fack, då det inte skulle kännas rätt när jag byter kläder efter väder och humör. Min garderob är enormt bred.
Och som en smäll i ansiktet säger en goth-brud: "hon är curry". (hon var själv tydlig med att klargöra att hon var gothare) Bara det faktum att hon pratade om mig och inte med mig. Och innan detta så hade diskussionen handlat om hur viktigt det är att hålla sig till exakt dresscode om man nu ska ska få placera sin stil i ett fack. Haha. Suck! Hur kan man tro sig ha rätten att placera en annan människa i ett fack? Och särskillt när det handlar om klädstil. Jag kan även tillägga att människan träffar mig för första gången under en reklaminspelning och kläderna jag bär är lite utöver det extra för att jag har stylats om till en karaktär som inte är jag. Då kan man ju fråga sig om jag är curry pga av att jag har vita syntetdreads? Vilken sorglig logik och vilken sorglig människa. 

Det är ju det jag älskar med film, reklam och annat i reklamsyfte. Att få spela någon annan, bära kläder som jag kanske annars aldrig skulle gå klädd i till vardags, ha jävla kul och bjuda på mig själv. Jag menar när jag går klädd i björnborglångkalsonger och en rosa handväska i en trailer så betyder det inte att jag tycker att det är hett. haha. 


Kommentarer
Postat av: Sessa

Curry? Är det bara jag eller har ungdomarna jobbat vidare och börjat ord reserverat för indier vilket det helt klart inte kan vara i de här sammanhanget? =O

2009-11-14 @ 15:49:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback