There vaas no båt!

Jag kan nästan inte förstå att semestern är här nu.

Jag börjar den med att banga en utgång i fredags för att fira tobias 20-års-spektakel. Jag var ju och firade med tårta i onsdags, så jag kunde med gott samvete tacka nej. Och i helgen bangade jag en tripp med tjejerna till västerås. Synd att det var just denna helg som jag verkligen har behövt ta igen sömn och framför allt inte supa!

Igår lördag vaknade jag upp och det kändes inte riktigt semester i kroppen än, men jag började med att rota fram smink för att prova något nytt. Eller snarare att jag har fått så mycket komplimanger när jag burit mycket smink runt ögonen. Så jag tänkte prova på att göra något radikalt. DAM DAAA DA DAAAM!
Alltså... nä. Jag är kass på att lägga smink. Skönt är det i alla fall att jag utan problem kan skippa foundation och rouge på sommaren. Mina finska kindben träder ju fram ändå.



Åkte sedan över till huddinge i alldeles för obekväma kläder. "ska jag ta på mig mina små shorts? ... nä, då kommer jag att frysa om benen när jag åker hem" Vad gör jag istället? Tar på mig en fittkort guldkjol och tror att den ska sitta på plats hela vägen till huddinge. Nu har väl hela världen skådat härligheten efter det här.
Jag fick låna lite kläder av min 13-åriga emosyrra. Det blev ett par faktiskt snygga, svarta, tighta shorts/hotpants. och en rosa-svart-rutig hoodie. Som jag såg ut. Hej och hå.

Jag flätade in syntetdreads på henne också. Dreadsen som jag gav henne för några år sedan. jag trodde att det skulle skära sig rejält färgmässigt då hon har blekt håret i en klurig nyans. Men det slutade riktigt bra.

Tobias och hans "fru" Mikaela var inne i en stressig stund då de skulle packa inför en cykelsemester på Gotland och båten skulle gå vid ett på natten eller något sådant. Jag vill också på cykelsemester på Gotland :(

Chais som i vanlig ordning hade jobbat över kom förbi senare på kvällen. Lagom tills att vi grillat kött och plockat fram god mat. Det åts och vi flinade lite åt tobias och mikaelas onödigt stora packning. Oj oj, folk skulle se min festivalpackning. Allt rymmer i en skolryggsäck.

Klockan blev mycket, så vi alla hoppade in i bilen mot Nynäshamn där båten skulle vänta. Vi kom dit och där var ingen båt... Min klyftiga lillebror Tobias hade tagit fel på datum. Först imorgon (idag) skulle den gå. Åååh jesus vad retad han blev i bilen på vägen hemåt. Jag hittade på en massa sånger om hans misslyckande. Lite i samma stuk som Pheobe i vänner. haha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback