Akuten och sprit

Jag kan vara självgod nog att jag vågar påstå att dagar som denna så ska man ta tillvara på människor som jag.

Igår kväll blev det ett redigt öl- och spritdrickande här i lägenheten med Chai, Nyberg, Danne och mig själv. Men för att ta hela historian från början. Vi vaknade igår morse och satte oss för att äta frukost. Chai lyfte bort en hög med kläder och något gick fel i hans redan muterade hand. Ja, kvällen innan, dvs i fredags så fick jag hem en man med implantat i händerna. punkt
Hur som helst så gick något fel och handen svällde upp till en ballong inom beloppet av sisådär en minut egentligen. Man såg inte längre en skymt av implantatet. Så jag övertalade honom att vi skulle upp till sös. Sagt och gjort. Där satt vi i fyra timmar tror jag. Fantastiskt underhållande att se Chai äga läkare en efter en. Han vet mer om kroppen och medicinering än vad de någonsin kunde ana. Men visst även jag blev ju kallsvettig av hur mycket slarv och brutala misstag de begick. Bara en sån sak som att ta på sig handskar, pilla i någons sår, skriva lite på datorn och Sen ta av sig handskarna. BLÄ!
Vi fick träffa ex antal läkare med märkliga teorier om vad som hade hänt, när vi i själva verket var rätt övertygade om vad felet faktiskt var.
Fruktansvärt tråkigt att sitta på akuten och vi blev helt uppenbart placerade längst ner i kön bland "det var ju faktiskt självförvållat"... Chai och tjurfäktaren.

Men inte kunde vi ställa in vår sen tidigare planerade kalaskväll. Nej nej. Pojkarna kom över och det lagades tacos. Som sedan åts upp tillsammans med en härlig ölförtäring.

  inte ofta jag fastnar på bild när jag lagar mat. :)


Så fortsatte kvällen...
Vi drog igång och provade för första gången min vattenpipa som jag köpte i Betlehem i Palestinas bästa vattenpipsaffär. Och den var likabra som utlovat. En så bra tätad vattenpipa har jag aldrig sett i Sverige. Och så spelades det Alfapet. Jajamen, du hörde rätt. Fler sällskapsspel åt folket! Det är så galet underskattat!
Vi var förbi en sväng på södermalm - ett ställe. Men det var inte alls någon höjdare. Så vi lämnade i princip lika snabbt.

  
Danne får givetvis hedersplats i detta inlägg då han blev karatefullast av oss alla. Och det kan ju bli nya grejen. Blir du fullast när du är med mig så åker du upp här i min dagbok! (ja för det heter inte blogg) Och då menar jag inte bara Danne. Fuck tävlingar med vinster av kläder och smink i bloggar. Nu är det bildbevis och hedersplats på din mest ångestfyllda upplevelde som vi ska införa. Ja, vadå? Jag måste ju agera ung och dum i mansgänget när jag är sisådär åtta år yngre än alla andra. :)


Eller nja, Nyberg har ju en fantastisk årsgång. Så jag är inte längre ensam om att vara feeet-yngst. ;)

En ny dag idag. Jag klev upp och röjde undan alla glasflaskor, diskade alla glas, bestick och talrikar med intorkad mat från gårdagen. Gjorde rent vattenpipan och hela faderullan. Jag har tillochmed hunnit gå iväg och kasta glasflaskorna på en återvinningsstation, posta paket och köpa lyxig frukost. Nu väntar jag på att min karl ska vakna så att vi kan äta!
 
Förstå vilken lyx att vakna upp dagen efter en hemmafest och så är allt rent och snyggt och inte ett spår kvar. Det om något är bra att bota bakfylla med. Att slippa se alla tomma glasflaskor och minnas. :D
Jag är en så bra flickvän idag att det är sanslöst!

Kommentarer
Postat av: Hannah

Duktig vän! Jag vill också dricka öl med er. Får jag?

2009-07-13 @ 16:14:56
URL: http://hannahochvarlden.blogg.se/
Postat av: Nyberg

Wuuunderbar!

2009-07-13 @ 22:29:19
Postat av: Sessa

Låter som en sjukt kul kväll förutom akut-upplevelsen. Just det du får hojta innan du är en sån där duktig flickvän som städar upp dagen efter, du lägger ju ribban rätt högt för oss andra ;D

Mao, dont tell Mange, vill inte att han ska få för sig ngt. Haha, hoppas du har en grym roadtripp!

Och självklart kommer min karl och bär 1 Augusti!

Kram!

2009-07-21 @ 10:50:50
URL: http://neverfall-s.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback