Tandläkaren

kanske märkligaste inlägget någonsin, men här sitter jag och storler! Varför? För att jag har bokat in ett tandläkarbesök! Sist jag gick till tandläkaren var när det var gratis. Men jag har helt enkelt insett att jag förmodligen akut borde ha sökt upp en tandläkare redan i september. Jag har sparat ihop en tandläkarkassa då jag trodde att det här skulle bli ett mäktigt kalas, men så fick jag nys om tandläkarbidrag och billig tandvård. Varför har jag missat det?? Jag läste om förslaget i vårdguiden för flera år sedan att det var på tal om bidrag, men jag hade inte en aning om att det hade gått igenom. Jag har och andra sidan inte haft någt större intresse av att besöka tandläkaren på ett bra tag förrän i september. Kan vara det.
Nästa fredag har jag tid! Woho! Chai ska följa med mig som stöd då tandläkarbesök är som min provhyttsångest. Det ska bli så skönt att få veta hur landet ligger till i munnen så ni anar inte.

Ännu ett svart moln i stressnerven är bortblåst. Jag blir bara lyckligare. Man skulle se till att beta av saker som tynger ner en direkt. Där har jag en bakläxa. Jag har samlat på mig så jäkla mycket dumt på senare år, men nu är det mesta löst.

Jag sitter fortfarande och väntar på två mail som aldrig dyker upp. Båda gör mig lite stressade, men jag kan verkligen inte göra annat än att vänta. Dels så är det en tröja som jag vann över tradera för alldeles för länge sedan, som jag verkligen, verkligen vill ha. Det var en skitsumma jag vann tröjan för och jag antar att säljaren kände detsamma, men jag har fortfarande betalat för den. Det andra mailet är från en fotograf som sitter på material som jag behöver typ igår. :P

Jag tycker inte att det är rättvist att skriva ett så här långt inlägg utan att ha med några bilder, så här får ni min favoritbild tagen ur kanske världens mest pedagogiska barnbok :)

                   

Kommentarer
Postat av: fanny

äsch det är inte så svårt ;) man får träna!

2009-12-09 @ 23:38:04
URL: http://tayler.blogg.se/
Postat av: Hannah

VÄRLDENS BÄSTA BILD!

även om den är lika pedagogisk som Pekbibelns Valfisk. (Om inte värre)

2009-12-10 @ 11:19:01
URL: http://hannahochvarlden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback