Smyckesverkstaden

Igår var jag iväg till tandläkaren för första gången på många år. Chai var med i hopp om att han skulle följa med mig in i rummet då jag har en del issues. Men när jag väl hör mitt namn och ställer mig upp så ser jag hur chai greppar mobilen, redo för att spela spel. AAAH! Det resulterade att jag i ren panik fick gå in själv i rummet.
City Dental är väl ungefär vad man betalar för. Vi komunicerade inte alls mycket, även om hon var helt okej på engelska. Tror att hon hade fått för sig att jag inte kunde engelska i alla fall. En massa snack på något utrikiskt språk, mycket privata samtal gissar jag. Helt plötsligt försvann tandläkaren iväg Lite för länge när jag hade röntgenkorten i munnen. De där som är lite För stora för allas munnar och gör jävligt ont. PANIK!
Men när undersökningen äntligen var färdig så sa hon att jag var fri från hål i tänderna, vilket fick mig att nästan applådera av lycka, vilket i sin tur fick tandläkaren och hennes asistent att börja asgarva åt mig.
Däremot så har jag en inflamation eller något annat märkligt på gång under min lagning. Dvs där jag har haft ont sen i september. :P Det är tredje gången jag får gå på spektaklet. Det är en gammal lagning mellan två tänder längst bak i munnen. Folktandvården lyckades dessutom göra en spricka i tanden första gången de skulle laga hålet. Efter det har det bara strulat ständigt. Men det är och andra sidan det enda hål jag har haft i munnen tror jag.

Idag däremot har jag tillbringat tid med Hannah. Vi gick igenom Panduro, Kreatima och Clas Ohlssons och gick loss på mina sista pengar typ. Vi hade planerat in en stor pysseldag idag. Innan vi åkte hem till mig så bjöd jag Hannah och mig själv på lite lunch.

Ett helt uppdukat bord med skräp, verktyg och vackra material. Och så en Hannah ;)



Vi gjorde oss en massa flashiga smycken. Glitter kan ju slänga sig i väggen när de får se våra kreationer!

Örhängen gjorda av mig.



Fler bilder på det andra jag har gjort kommer snart att dyka upp. Tro mig, du vill se! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback