ARGA BLOGGEN!

Jag borde helt seriöst göra ytterligare en kategori där jag samlar inlägg om varje gång jag stöter på en idiot. Vad ska vi kalla kategorin? JP - idiotmagneten?

Denna gång slutade jag tidigt och tänkte ägna tiden åt sista julstuffsinhandlingen. Typ en gran och sånt. I år har jag dock inte sett skymten av några små, men ändå rejäla julgranar att ha en liten etta. Det närmaste jag lyckades komma rymmer i en ica-pappkasse. Den hittade jag på Medborgarplatsens torg. Jag kunde inte vara mer artig, men ändå blev jag utpekad och smått hotad av gubben bakom kassan då jag tydligen såg ut att vilja stjäla. Jag stod där med min hundralapp i handen och ville betala först och hämta granen sen. Han trodde helt allvarligt att jag tänkte betala för en gran och stjäla en annan. Hur jävla dum i huvudet får man bli?! Varför skulle jag då ens betala för en gran om jag ändå tänkte stjäla? Och vad i helvete ska jag med två granar till?! En kvinna som stod bredvid mig och tittade på lite växter såg också ganska förvånad ut (tack och lov) över hans tomma anklagelser. Och fan ta mig att jag ändå är så trevlig trots sånt här! Det är ju bara i film som det lönar sig att vara oändligt trevlig. Där dog mitt humör och den jultämning jag faktiskt lyckats åstadkomma.

Jag känner mig verkligen skitlåg nu...
Är så himla trött på alla otacksamma människor. Ett tack kanske?

Nu ska jag vika tvätt om det har lyckats torka än. Jag var tydligen otydlig när jag skev upp tvättid i stugan här om dagen. Så den sista timmen stal någon annan från mig. Nästa gång ska jag ta med en bläckpenna och fylla i onödigt tydligt. Eller varför inte arga lappen? Jo för att jag är för snäll. Så nu är golvet täckt med förhoppningsvis torra kläder, men tidigare genomblöta.

Två dagar kvar...

Nu när jag ändå är igång och skriver ett argt inlägg så kan jag ju tillägga att jag även är förbannad över att mitt efternamn är bortplockat från trapphuset. Som om jag skulle ha flyttat?! Jag börjar ana att det är därför som brev inte dyker upp som de ska. GAAH! Nu är jag grymt sugen på att gå och köpa Hello Kitty-papper och sätta upp STORT och irriterande med mitt namn, så där så att det stör föreningen. Tyvärr är det väl först då det händer någonting.

Tänk positivt...

Jag har äntligen hittat (och för ett fyndpris) brunt inslagspapper. Det är ju förjävla läckert med Riktiga paket inslaget i brunt papper, endast med snöre och utan tejp. mm-mm!
Men jag har inskaffat annat papper till julklapparna för i år, så bruna paket får folk någon annan gång.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback