Ögonfransar

Jag har fått den fetaste lönen i mitt liv denna månad med semesterersättningen inbakad, även om det kanske inte ser mycket ut för världen. Vad vet jag? Jag slog på stort och unnade mig smink; mascara och concealer. Trots det så hade jag ändå ångest när jag kom hem.
Det gör mig arg. Jag vill berätta vad som tynger mig, men det gör mig till en dålig människa.
Jag tänkte föresten på en ganska vanlig sak i vardagen som hände på gymmet. Ni vet hela mannen-ska-betala-köret. Jag och Chai skulle köpa oss någon energibar av något slag efter att vi tränat i måndags. Chai råkade ha kontanter och killen i kassan häver ur sig något i stil med att jag har det bra som blir försörjd av min karl...
skratta eller gråta. Gråta kanske?


Jag köpte mig Stiletto-mascaran. När jag aplicerat spektaklet imorse så insåg jag att de verkligen förlängdes utav helvete. Jag anser mig ha korta och i princip osynliga öronfransar utan mascara, nu ser jag ut som en bläckfisk i ögat! Sen vet jag själv att jag skulle vilja ha verklighetstrogna bilder på resultatet för olika mascaror, så då gjorde jag en till er. Varsågod!



Annars har jag ju som ni vet börjat skolan. (igår) Kursen sker i en gymnasieskola och med allt vad detta innebär. Killar som skriker hora genom korridorerna, brudar i alldeles för korta kjolar och sitter och skrattar åt någon annan stackars brud. Allt detta under dag ett i skolan. Tack och lov består min klass av vuxna människor. Klassen består av allt från småtjejer till skärholmskvinnor med sjalar och tanter som inte vill inse att de börjar komma upp i åldern och klär sig... jag vet inte. 
Men det ska bli ett roligt år. Jag är dessutom verkligen inte sämst i klassen i alla fall! En del som befann sig i lokalen hävde ur sig skrämmande kommentarer som gjorde mig kallsvettig.

Jag blev inkallad till casting för en roll i en Rammstein-video, men när jag inte kunde det angivna datumet och tiden, så skulle jag få komma in på en specialtid. Givetvis så ringde de igår och sa att jag inte behöver komma in då de redan hade tillsatt rollen eftersom det var brådis. Gaaah! WHYY! SUR! SUR SUR! Jag är ju löjligt kär i Rammstein och det skäms jag inte över!
Dessutom bangade jag den andra videoinspelningen som jag blev erbjuden en roll i. Med andra ord så är jag och håret eftersökta i videos just nu, så förhoppningsvis kommer bättre erbjudanden. ;)

Och på tal om hår



Det börjar bli jättelångt! Allt ligger inte bakåt, därför ser håret extra tunt ut nedtill, men nog är ganska slitet ändå. Min hårförlängning i remy här hemma är med andra ord ingen hårförlängning längre i jämförelse med håret. :/ Så snart hamnar den kanske till försäljning. Nyans "vit" från Rapunzel.

Dreadsen åkte in igår igen, så jag hade bara ett uppbehåll på typ två dagar. Nu är de lockigare än någonsin!

Kommentarer
Postat av: Sara

Jag har gått på din mascarareklam, köpte stiletto idag!

2009-09-01 @ 19:28:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback