PÅSKEN

Woha! Mitt inne i påskfirandet... eller påskledigheten snarare. Det är söndag och fortfarande mer ledigt kvar än vad vi är vana vid här i hemmet. Chai och Fredrik bestämde sig för att hålla studion stängd mellan fredag och måndag, vilket var ett bra beslut tycker jag.

Direkt efter jobbet for jag iväg för att möta upp Fanny och fixa hennes frilla.



Håret bestod av:
Begagnade: vita tjocka dreads och svartvita candycanes
Nya: ljusrosa, knallrosa, turkos
candycanes i vit/rosa, vit/knallrosa, vit/turkos, svart/rosa, svart/knallrosa, svart/turkos och ljusrosa/turkos
De nya dreadsen var i längderna 20, 15 och 10 cm.

När vi var klara skyndade jag mig iväg till Max som skulle gadda Chais fingrar. Gick nog dessutom snabbare än någonsin att bli klara.

Fredag:
Vi tog oss ut för ett promenad i den stekande solen med planen att promenera till kåkbrinken och äta massa glass. Men planerna ändrades brutalt dels efter att en turkpappa blev toksur på mig för att hans barn krockade med mig och såg ut att vilja slå mig. Och det är ju så uppenbart att han reagerade så för att jag ser ut som jag gör med dreadlocks och skrot i halva ansiktet.
Nåja, istället satte vi oss på medis uteservering och drack öl. Chai fick massor av komplimanger för sina fina, töjda öron av tanterna som satt bredvid oss. (läs vidare i detta inlägg så ska du få höra hur folk reagerar om mina)
När vi kommit fram till gamla stan så insåg vi att kåkbrinken inte längre existerar. WHY!? Jävla cepe-Ben & jerry har öppnat där istället. Okej de har ju visserligen också riktigt god glass... men kåkbrinken... hur kan de!?

Vi sket i glassen och gick till fridays i kungsan och drack varsin läskigt god glassdrink. Jag har verkligen längtat efter dem sen sist jag var där för två år sen med east street-gänget.

Chai lyckades övertala mig att följa med ut till Bromma för att dricka Sorbons egna och nya öl. Vi två mötte upp Nyberg och Micke i slussen för att ta tuben ut till bromma.
När vi sitter där för oss själva märker jag hur en kvinna står bakom mig och helt plötsligt utbrister "DU MÅSTE ÅKA TILL SJUKHUSET OCH TA UT DE DÄR!" Och japp, visst var det mig och mina öron hon syftade på. Jag bar mina spiraler i 18 mm, som ser ganska maffiga ut, men vafan. Sånt här sker jämt när jag sitter med ett gäng människor som har värre töjningar och andra mods än vad jag har.
Nyberg och Micke fnissade som två små flickor hela vägen fram till Bromma.

Där framme mötte vi upp Kristoffer och Fanny som slog följe med oss till Sorbon.
Blev faktiskt en riktigt bra kväll med massor av god öl och mat. Samt tävling i ätning av chillipopcorn mellan mig och nyberg. Åk dit och prova!

Lördag:
Började med att jag åt upp resterna av kakan från det nattliga besöket på 7-11an. Satt mycket fint, trots att det smakade skit. Sen drog vi vidare till Jakan för att spela Bowling med Chais syster och familj. Jag var riktigt bra för en gångs skull! Måste vara återställaren som jag tog direkt på plats.
Högra bilden är Chai som åker skateboard utan att slå ihjäl sig, hemma hos han syster.


Fantastiskt fula bilder tagna med vår säkert 8 år gamla digitalkamera. Jag överväger starkt att köpa oss en ny i juni när vi blir nyrika igen. Jag har lagt på mig fantastiska mängder "lite mer att älska" på kroppen vilket vi kan se här till vänster. Två jobb att sköta, ingen tid för träning och alldeles för mycket onyttigt.. tadaaah. Nej, efter påsken får det vara nog!

Innan jag avslutar för idag så måste jag ju få berätta att jag har hoppat i en hoppborg i veckan! Galet kul! Plåtade min lillebrors band Mental Massage i ett bollhav. Det var så kass belysning, så vi får se om det blir något att visa upp eller ej.

Nåja, tack för idag!

Kommentarer
Postat av: ronja

2009-04-17 @ 23:41:46
Postat av: ronja

sorbon ÄR bra!

ensa stället vi säkert besöker när vi far till sthlm :D

2009-04-17 @ 23:42:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback