Inbjudan

Galen dag!
Hannah gick till jobbet,så jag, sanna och malin fick fria händer i Bethlehem för första gången. Vi var äkta turister och stod i en liten butik hur länge som helst och rotade bland fina sjalar. Blev även bjudna på sjukt gott te. I och med att solen sken satte vi oss ner vid en byggnad och kisade och njöt i solen. Det kom förbi en man som förklarade att han skulle betala 200 kameler för att få gifta sig med en av oss. "jag har två hus och pengar på banken", haha. Sen dök det upp en man som tydligen var någon form av vakt samt har som jobb att hjälpa turister litegrann,eller nåt. Sjukt pratglad och verkade vilja säga någonting mer utöver det kallprat som han fick fram.
Vi tog en coca cola på vägen hem och det är typ världens godaste cola! Smakar riktigt socker!

Vid typ strax innan två blev vi upphämtade av en kille som var och besökte skolan igår.Vi talades vid litegrann igår och hade sedan idag ringt till skolan och pratat med en lärare att han ville träffa oss och bjuda över oss till honom.
Knas, men så funkar det här. Vi tog en taxi med honom samt hans kusin och stannade till i en liten verkstad där de gjorde saker av olivträ. Vi blev bjudna på lite käk av de tokglada gubbarna som jobbade där. Sen kilade vi hem till killenoch fick typ träffa hela tjocka släkten! Han kunde knappt engelska, så det var väldigt spännande att försöka komunicera med familjen, men det gick. De hade en sköldpadda! Fast inte lika söt som den igår.
Vi drack massor av arabiskt kaffe och åt kakor en lång stund innan vi promenerade vidare och blev runtvisad på lite heliga platser. Sen blev det buss till en liten park där vi satte oss ner, rökte vattenpipa och åt solrosfrön. Nu hade vi även blivit ett stort gäng med folk. Ingen av oss fattade någonting, utan följde bara med snällt överallt. Trevligt trevligt!
Vid sextiden började det bli kallt så vi ville dra oss hemåt och de följde med oss hela vägen hem. Så rart!

På tal om ingenting; när vi talade med familjen så frågade de mer om min man jag var gift med (ja när jag är i palestina är jag gift) och åter igen asgarvar folk när de får höra namnet "chai" bara för att det betyder te. Hah.

Nä nu är det kisspaus och jag ska försöka få lite t-shirtar tvättade för snart har jag inga fler rena.
VI HAR SOL OCH NI HAR SNÖ!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback