En lång dag

Glöm receptet på inlagda jordgubbar! Det är inte timjan och jag har redan glömt vad det var för färsk krydda, so fuck it! :)

Jag kom på att chais syster ville få tag på låten ur roberts värld när han springer runt i skogen och blir tillfångatagen av infödingar. Och i och med att jag inte har bättre för mig så har jag letat upp den. Riktigt party.. haha, har själv fått den på hjärnan och känner mig lite bättre till humöret nu än innan.

Har hängt med uppsalaborna på eaststreet-kvarteret hela dagen idag. Lunchat, ätit tårta och middag. Vilken dag!
Började med att jag kom sist till Vendetta för att de promt skulle äta tidigare idag, så chai fick ta min beställning via telefon så att jag skulle få in maten någorlunda samtidigt som de andra. Sen blev det mest häng i studion, titta lite på timmy som hade plågsamma smärtor av tatuerande och sedan visa Cillan ringens värld. Ringen centrum är ju verkligen stockholms framsida.. erh. Vi stod och provade kläder ute i butiken för att vi inte orkade gå in i provhytter - dvs sånt man aldrig skulle våga göra ensam. haha. Hittade nog världens sjukaste linne genom tiderna. Såg ut som ett vanligt linne bara det att urringningen baktill och framtill gick ner till magen. HUR I HELVETE är det tänkt?!
Kom ifrån ringen med två nya långa linnen.. äntligen!
Sen blev det lite tårta och kaffe på ett konditori, vilket inte satt helt fel.

Timmy blev klar med sin Lock 'n' lill-tatto ;) och vi inväntade att chai skulle sluta så att vi kunde gå iväg och äta middag på greken. Jag hade en rejäl beslutsångest över vad för mat jag skulle beställa in men det fick bli någon form av fisk. Fisk är ju aldrig fel tänkte jag, men ångrade mig bittert när jag fick tallriken placerad framför mig med kniv och gaffel i högsta hugg. HELA FISKJÄVELN låg ju på min tallrik! Ja, jag är en tönt, men jag klarar inte av att se vad det är för djur jag äter. Så där satt jag med min fisk.
Chai la en stor gurkbit på huvudet och jag en tomatskiva på fiskröven för att det skulle underlätta litegrann att öppna magen och peta ut fiskkött som hälften bestod av ben. Fisken låg ju och stirrade på mig, vad skulle jag göra?! Nu i efterhand känner jag mig stolt som klarade av att äta upp i princip allt trots misären.

Jag känner mig lite smått ignorerad, blir avbruten när jag säger något eller att folk inte lyssnar på vad jag säger. Det börjar göra mig redigt irriterad. Förmodligen är jag väl inte rockstar nog. haha, gahd! Jag behöver börja umgås på annat håll.
Åh bästa idag var när jag hejade på en av tatuerarna som inte hejade tillbaka och tio minuter senare kom tillbaka för att be om ursäkt. Haha, tönt!
Jag gick hem efter middagen och chai lär komma hem vid tolv-snåret skulle jag tro.

Skulle vilja befinna mig på arvika 2003-2004, eller när det nu var och lyssna på Keane. Det var inte mycket folk, så jag och josse som gick dit av en slump fick platser längst fram utan problem. Jag hade nästan helt glömt den kvällen, men det är lätt en av de bästa stunderna i mitt liv, så där så att det kändes redan då och inte bara att man insåg i efterhand att "fan vad bra jag hade det". Ack och ve så djupt, men det är sådana minnen som gör att jag inte skiter i allt och sticker iväg och förstör mitt liv.

Jag har funnit en ny typ av kärlek - Afrikansk pygmeigelkotte. De ser ju ut som critters!

Nu ska jag ta en lång dusch och ifrågasätta mig själv om varför jag inte har pulat vidare på mina dreads.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback