Nytt inlägg

Sist jag skrev ett inlägg här blev det knas med comhem över hela södermalm, sen dess har internet bara strulat för min del. Så någon lust att skriva har jag inte direkt haft.
Jobbig dröm inatt så jag vaknade med stressmage (ont). Nu är jag bara förbannad, inte över drömmen, nej. Senare, närmare bestämt ikväll är det upp till bevis..

Igår käkade jag och chai på dollys, som en sen alla hjärtans dag-middag. Trots att han så sent som förra veckan under alla hjärtans dag påstod att det är en värdelös dag. Tråkigt att det aldrig har varit någon som har velat "fira" den åtminstone litegrann med mig. En liten blomma och jag är nöjd och glad liksom. Bah.

Jag jobbade i måndags och ska få jobba på fredag, nice! Jag har jobbat extremt lite denna månad, men får i alla fall ut 2000 spänn, vilket är okej då jag behöver lite fickpengar till Palestina. Jag har inte ens vågat kika på hur mycket pengar som finns kvar på mitt konto.

Idag har jag tvättid, samt dreadsgöra. Kunden som ska ha dreadsen ändrade sig och vill ha en inflätning, så det blir ett par hundra kr oväntade pengar nästa vecka. Sådana överaskningar är trevliga. Vänta nu, är det onsdag? Ja, men se på fan, då behöver jag inte stressa klart dreadsen idag med andra ord. Har ju morgondagen också.

Jag skulle vilja plocka ur trensen, blondera utväxten och limma fast trensen igen, samt den nya färgen. Så jag slipper se förjävlig ut på lördag. Och andra sidan vet jag inte om det går att fästa det i håret igen då det är så mycket limrester kvar. Knepigt..

--------
16:42

Nu är första steget i dreadsskapandet färdigt, måste dock köpa ett till paket imorgon då det saknas sex st. Dock så ändrades mina planer så imorgon ska jag jobba 8.30-17.00. En lång dag med andra ord. Men jag hinner iväg efter jobbet.

Jag har bestämt mig för att göra ett försök och ta ut håret och blondera utväxten. Orkar inte ens se mig i spegeln just nu. Som vanligt iofs. Jag känner mig vanligtvis nöjd i princip samma dag som jag fixar till håret, sen känns det slitet, trots att jag återanvänder gammalt hår. Men nu blir det lite mörkrosa i håret också. Fick special-special sist jag handlade hår. ;) Behövde inte köpa ett helt paket, utan bara en bit av en trens, så jag kom riktigt billigt undan. Hoppas allt går vägen nu då.

WIERD! Kakmonstret är en synd! FROSSERI!

--------
18:14

Nu börjar det droppa in massa nej-vi-vill-inte-ha-dig-mail som svar på mina jobbansökningar. Men det är okej.
Jag stod hur länge som helst i duschen och försökte få ur hårtrensarna. SLIT och torr hud. Orkar inte bleka håret ikväll, så det får väl bli imorrn eller nåt.
Nu är det dags att hämta upp den sista tvätten och börja steg två i dreadstillverkningen.
Snacka om att jag behöver något nytt att göra i min vardag! Jag kräks!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback