Indiskas Modevisning

Igår steg jag upp halv sju, tog en dusch, åt en banan och fräschade till mig innan jag åkte till värtahamnen. Kom till tre dörrar som alla tillhörde indiska på ett eller annat sätt och jag gick in i fel, men kom slutligen in på hurry curry där jag skulle vara. Iofs var jag nästan först av alla på plats. Rosanna hade åkt vilse, så de andra fick tala om för mig vad jag skulle göra.
Det var väldigt oväntat att jag skulle få jobba med en gammal klasskamrat till Jonatan och jag tänker inte nämna mer om det.

Vi började med att klistra på ettiketter på kaffemuggar och sen påbörjade vi allt arbete med att göra mackor. Vi var fyra styckna, men det rullade på och blev drygt 200 mackor att göra. Sen skulle de ner i papperspåsar, som i sin tur skulle ner i en tygpåse. Meck meck meck! Mitt i smeten kom det in någon och sa att de snart skulle ha yoga där inne, så vi gjorde klart allt snabbt och packade ihop allting utanför.
Vi åkte därefter mot centralen och lät någon annan packa en bil med alla mackor som också skulle mot centralen lite senare. Allt var i full gång på centralen, catwalken var uppe och folk knepade och knåpade med saker på alla håll.

Nåja nåja, käk på donken, fram och tillbaka från hurry curry till centralen, och slutligen fanns det inte så mycket att göra, så vi drog till hurry curry igen och fikade ett bra tag. Fick panikköpa hårsnoddar till mitt skabbiga hår, och snoddarna var för små, men det fick gå. Vi visste inte riktigt vad vi skulle få bära för kläder under kvällen. Vi antog att det antingen var en grön klänning eller en gammeldags-rosa. Givetvis blev det den fulaste... rosa.
Alla andra som skulle hjälpa till mötte vi på centralen klockan sex. Träffade viktor en snabbis också. :) Vi blev förda till ett rum på centralen som jag inte ens visste att de existerade för att byta om. Vi såg alla förjävliga ut, men jag var ganska glad ändå att jag slapp gå omkring i de kläder som jag kom dit med. För under hela dagen kände jag med ful som en idiot. hade bara tagit på mig bekväma kläder.
Vi designade om klänningen allihopa och knöt den på olika vis för att vi inte skulle se ut som gravida hippies.
När det väl började dra ihop sig hade kaffet jag druckit börjat slå till och göra mig illamående och skakis, plus att jag blev nervös? Vi som inte jobbar på hurry curry fick snabbt lära oss vad alla maträtter innehöll och hette.

Sedan gick vi ut på catwalken efter alla modeller. Jag skakade som en idiot och var rädd att tappa ut min bricka med mat på alla. Råkade bara så till en dam i huvudet. :P Det var trångt och alla brickor med mat var alldeles för tunga. Sen var det en av tjejerna som spillde ut en hel bricka med salsa över en kille som inte blev glad. Sen verkade hon bara gå där ifrån utan att ha styrt upp det hela, vilket jag tyckte var konstigt. Jag gick dit, plockade upp alla små miniplastglas som låg över mattan, samt jagade runt på servetter för att ge killen. Jag fick ta all hans ilska. Men vad ska man göra? Gjorde några brickbyten med mat och bjöd på några varv bland alla vip-gäster. Sen letade en av killarna som har varit med och styrt upp allt, efter mig. En fotograf ville ha en bild på mig och kvällens artist på scenen. Men de fick tag på mig för sent, så fotografen hann ändra sig. :P

Sen vid nio var alla trötta och allt var färdigt. Alla vip-gäster fick en påse med smycke, kudde och presentkort, som jag också ville ha, så efter lite om och med fick jag också en påse. ;D Kom hem med ett par nya skor också. :P
Kilade förbi 91:an på vägen hem för att joina chai och ronnie.
Därefter gick jag och chai hem för att sova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback