En lördag med lite annat

Aldrig slutar jag förvånas. Hoppas bara inte. Hm..
nåja.

Min ring glider av snart, har för tunna fingrar och jämt för kalla händer. Påminner lite om Elliot i scrubs.
 jag tror att jag ska åka hemifrån vid tolv, alltså om 40 minuter, först ska jag försöka byta musik på min mp3, om jag ens klarar av det. Känner mig långsam i huvudet idag. I övrigt är jag påklädd och klar. Älskar mina tighta jeans som jag köpte på myrorna för ett bra tag sen, inte för att jag kan stänga översta knappen, men det går att dölja med skärp. Det är inte mitt fel att jag har röv och inga lår!
Hoppas att chai lyckades hitta någon present åt Jonas nu, annars innebär det panik för min del. Och det orkar jag inte. Han skulle förbi videobutiken där de säljer ut barnfilmer, och tyvärr gissar jag på att det inte fanns något vettigt.
Jag ska in till taj mahal och köpa löshår åt cillan och farbror ronnie. Lite lite klirr i kassan i alla fall. Ytterst lite om man jämför med vad jag brukar ta.
Idag är nog en mulen dag, har inte orkat dra upp persiennerna än och kommer inte att göra det heller för den delen. Hm.. igår blev jag medlem på facebook bara för att snoka på gamla klasskamrater, men det var alldeles för ansträngande, så jag gav upp och la ner. Fast medlem är jag. Skitsida! Helgon börjar bli lika värdelös. Blogg, bilddagboken, min mail och modellbilder är roligt i alla fall.

Jag satte in tio millimeterspluggar i öronen igår. Tog svarta med vita stjärnor i brist på annat. :P Har nog inte ens töjt dem, för öm är jag inte det minsta. Mina tunga ringar i åttor har nog lyckats töja mina öron till tior på egen hand. Lite sugen på att töja lite större, men det är nog bara onödigt. Satte i en ring i läppen igen också. Känns konstigt, känner mig mest ovan. Och nu är jag stenladdad för anchor! Ska sätta två i nacken, där är de nog minst ivägen. Funderade först att sätta dem någonstans på bröstkorgen, typ mellan brösten, längre upp. Så att det ser ut som en surface, fast nacken blir bra.

Nä, nu ska jag göra något annat innan jag känner mig ännu mer arg.
chai sms:ade precis och skrev att han hade fel om vem som fyllde år, så det var inte alls jonas, utan den äldre brorsonen som fyller 10! helvete vilken miss det kunde ha blivit! Jag kände på mig att något var konstigt.

23:35

Jag åkte över till taj mahal och köpte med mig allt förbannat löshår, dvs svart hår till cillan och svart och rött till ronnie. Hittade en riktigt läcker röd färg, som var nästan blodröd. MENS!
På tunnelbanestationen satte jag mig ner med min flashiga nya påse, som jag fick bara för att jag är jag. (jag vill tro det i alla fall, för alla andra fick fula värdelösa bruna plastpåsar) Hur som haver så såg jag ett bekant ansikte, men jag visste inte vart ifrån. Han verkade känna igen mig också, eller bara glodde av helt andra anledningar. Men efter att ha tänkt efter lite så måste det ha varit adde som jag inte har sett sen TN-tiden. Skrämande vad alla människor bara försvinner iväg och gömmer sig i alla små vrår. Och andra sidan har väl jag gjort likadant, jag är asocial och glider ifrån allt och alla runt omkring mig. Och det gjorde det inte lättare att jag slarvade bort min telefon ikväll när jag hade en liten sms-konversation med Sanniball. Det visade sig att den glidit ur min fick i chais fars bil på vägen hem från chais syster. Känner mig nu helt handikappad, trots att det sällan är någon som ringer mig, annat än jobberbjudanden. Vilket och andra sidan inte heller skulle sitta helt fel just nu.

Efter taj mahal-upplevelsen strosade jag vidare till east street för att höra med farbror ronnie om vad han tyckte om den röda färgen, och jag tror att han vart lika kär i den som jag. Inte för att jag själv skulle kunna klämma in en sån färg i mitt fula vita hår nu ändå. Mycket prat om bajs och stjärtpluggar samt att rosanna dök upp och berättade lite mer om jobbet på torsdag. Jag kommer frysa ihjäl, samt dö av blåsor i fötterna om jag ska gå runt i strumpbyxor och svarta kinaskor när det är så här kyligt ute. För ett år sen var allt minsann frid och fröjd och jävligt varmt! Det var bra tider det, after all. Nåja, efter omständigheterna.
Orkade absolut inte röra mig hemmåt, så jag måste ha suttit där i minst två och en halv timme och bara stirrat ut i tomma intet ett bra tag. Orkade knappast tänka, eller var snarare inte ens kapabel till det. Ingen matlust heller.

Vi blev hämtade av chais pappa halv fyra och körde iväg mot systeryster. Givetvis bjöds det på godaste marabouchokladen jag någonsin stoppat i munnen, och den har inte ens släppt i butik än. Då smakar det ju genast ännu bättre! Var dum i huvudet och tog en kopp svart kaffe på tom mage, så jag har mått kajko ikväll och helt skakigt. Efter en låång väntan fick vi svingod middag. Kött! och en mongo-god potatisgratäng. Käkade tills jag fick ont i magen av överbelastning. :P Sedan rullade vi hemåt igen, och under den trippen blev jag av med mobilen.
CP, men som sagt, det är ju inte som förr i tiden då jag vaknade med åtta nya sms om morgonen. :) Eller 54 missade samtal :P Då sov jag stadigt.

Var för trött i kroppen och skallen för att göra annat än att stirra upp i taket när chai låg och kikade på film. Jag ligger ju inte ens och tänker. Slutligen tog jag mig ork och bläddra i en fototidning och läste en artikel av mattias karlsson. Vilket geni! Studerade en av hans kurser över internet för några dagar sedan, en otroligt bra lärare. Än en gång har jag varit dum i huvudet och inte läst tidningen ordentligt, för då hade jag kunnat allt de lärde mig på digitized! Ska köpa senaste numret av tidningen imorrn och se om det finns något vettigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback