Ännu en helg har rullar

Buäh, lång helg, typ.
Jag har blivit så nervös av mig, går runt med hjärtklappning som påminner om den gamla tiden då jag skulle räcka upp handen i klassrummet. Det är inte riktigt likt mig.

Chai hade långledigt i helgen, så vi började på bishops arms med fredrik och drack öl. Jag hade bjudit dit alldeles för många, som tog sån lång tid på sig att komma dit att jag hann bli trött och illamående. Så jag fick försöka få tag på allihopa och säga åt dem att inte komma dit. Vi smakade en ny öl; half idiot, som var riktigt god. En smak av kaffe och lite choklad. Luktade otroligt gott!
Sen kilade vi hem och sov.

Lördag började vi med att kila till skrapan som öppnades i torsdags. Fart och fläng med alldeles för mycket människor! Så våran vistelse varade inte alls länge. Kilade runt ett tag till runt på söder, och jag hittade dels ett par skitsnygga vita vinterpumaskor! Men de fanns inte i min storlek! GAH! Köpte med oss mat från willys och gick sedan hem. Chai började laga lasagne och jag satte mig ner för att lösa korsord. Synd bara att jag är så usel!
Sen kom ronnie! :D :D Jag flätade in svarta och blodröda dreads i det lilla hår han hade på huvudet, och chai gjorde klart all lasagne. Det blev assnyggt! Resten av kvällen drack gubbarna upp en flaska whisky och jag smuttade på baylis. En del samtalsämnen ville jag inte riktigt höra, men det var väl bara att bita ihop.
Vid halv ett drog ronnie hem och chai somnade som en sten. Jag hade svårt att somna av allt pip i öronen och för mycket i hjärnan.

Söndag, sova länge, sen drog chai för att möta sin pappa som skulle skjutsa soffor till studion. Jag tycker inte om att vara ensam en helg, så jag ställde mig för att diska undan alla miljoner glas från gårdagen och lasagnerester.
Sen ringde chai och sa att de skulle till ikea och tillbaka till hans pappa igen och frågade om jag ville följa med eller stanna hemma. Jag antog att jag skulle få sitta ensam hemma i säkert tre timmar, vilket jag vägrade. Så jag slängde på mig de första klädesplagg jag hittade och borstade tänderna och sprang ner där de stod parkerade utanför porten. I vanlig ordning satt jag i baksätet med en dreglande randy som var sur över att jag tog hans plats.
Förövrigt älskar jag IKEA! Vi köpte med oss lite matlådor när vi ändå var där. De käkade korv och jag drack en kaffe. Sen vidare till salem.
53..
wow.
Sen tillbaka till studion där jag snodde en godis! När vi var klara åkte vi hem till oss ett tag och beslöt oss sedan för att kila ner till lilla harem för att käka. Jag provade en barnpizza denna gång och skämdes som ett djur. Fast jag insåg att det var en ganska normalstorlek på en pizza. haha.
Sen låg vi hemma jag och chai och myste resten av kvällen. Såg en bra krigsfilm med koreaner, plus att jag flätade ur mitt hår! UNDERBART ATT FÅ TVÄTTA HÅRET!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback