Kulturdag

Jag trodde att min dag skulle bli som så att jag skulle knepa med dreads hela dagen lång, men sanniball räddade mig. Hon ringde strax innan chai skulle komma hem på lunch, så efter det sprang jag över till sanna och drack kaffe och åt mesost i ostform man hyvlar. Helknas, jag har aldrig sett något sådant.
Sen övertalade hon mig att gå på fotoutställning på kulturhuset. Inte för att jag behövde övertalas. Jag satt och studerade fotografier i elle medan hon tog en dusch, och lyckades klura ut att de gjorde modereklam för flirt fashion. Väldigt otippat! Men galet fina bilder med liv och rörelse! Tänk om man kunde hitta sådana människor som vågar röra sig framför kameran någon gång!

Sen tutade vi förbi min lägenhet och hämtade mitt busskort och tog oss sedan vidare till kulturhuset. Det visade sig vara en hel drös med utställningar. Jan Stenmark är bäst! Vi vek oss av skratt!
"Lata jävlar, tänkte jag" och bild på två flaggstänger på halvstång. haha! Och det bästa var att det fanns hur mycket som helst! Sen var det en oerhört ickegivande utställning med bilder som kändes att vilken tönt som helst skulle ha kunnat tagit dem. Nu var jag elak, men det är sant. Vi såg även Helena Blomqvist "The dark world" som var bland det häftigaste jag har sett! Världen där ingen är lycklig. Hah, skitballa bilder!
Vi kom dit särskilt för att se Nobuyoshi Arakis utställning Self. Life. Death. Nu vill jag aldrig mer se en pussy i hela mitt liv! Det var bilder på fittor överallt, och det var mycket jag inte kunde se som vackra fotografier. Han hade placerat antingen en blomma eller plastödla i muttan på hur många bilder som helst. Och en vägg var täckt av småbilder på bacon, ägg och tjejer som särade på benen. hm..

Kulturella, minsann. Nu blir det pannkakor, och jag skulle helst slippa att äta något med ägg tack vare bilderna jag sett idag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback