DUBBELFITTA

Jag känner på mig att det snart inte är något kvar. Waaay down.
Igår kväll gick allt bara åt helvete och jag orkar inte ens nämna något mer om det. Somnade förmodligen vid fyra-fem-tiden. Låg och stirrade upp i taket och hoppades på att allt bara skulle försvinna. För lite sömn resulterade denna gång till att jag mår lika dåligt idag, plus halsont och en feberliknande känsla i kroppen.

Jag ser inte ens särskilt mycket fram emot nya lost-boxen som vi får idag. Vet inte vart jag ska göra av mig själv. Allt går utför.

För att försöka få mig själv på bättre humör tänker jag spendera vad som krävs för mänskligt löshår idag.  Tänker köpa en lång variant, så det lär kosta.
Fick en beställning av dreads idag, dock inte så många, men jag drar in 450 spänn, vilket är mycket just nu. Ska mäta mina svarta dreads jag har här hemma som är färdiga och hoppas på att de är tillräckligt långa.

Jag hatar fittarbetsplatser som kräver att man skickar ansökan via post och inget annat! Fann ett jobb där deras enda krav är att man vet hur man använder en nikond200 i princip. Keh.. det borde jag väl efter att ha ägt en egen i ett år. Jag vill bara komma hemifrån, därför vill jag ha jobb.

Jag bara sluddrar, om man kan göra det i textform, det vet jag inte.

13:17
Jag fick för mig att använda smink idag av någon anledning. Sen helt från ingenstans upptäckte jag att jag hade världens fetaste bula på ena sidan av näsbenet. Såg ut som att jag fått en rejäl smocka. Det varken ömmade eller kliade, men bultade.. och det är alltid lika konstigt att känna hjärtslag på fel ställen. Inte så mycket att göra åt, så jag strosade iväg till tunnelbanan och åkte till hötorget. Målet var ju taj mahal, och tack och lov var det inte damen med den dåliga svenskan bakom kassan. Köpte långt blont hår på trens för en femhundring, samt fyra paket svart kanekalonhår. 640 spänn fattigare åkte jag till ringen centrum för att handla svart hårfärg och sedan vidare till east street. Nu i efterhand ångrar jag att jag åkte dit, eller i efterhand vet jag inte. Jag kände direkt att jag ville därifrån, så fort jag stigit ner till chai och annika på undervåningen. Och det första jag fick höra var "jag hoppas att det där inte var din frukost" om bananen jag åt på. Det var bara en sån skum stämning, så jag antog att jag varit samtalsämnet under lunchen idag, pga av vad som hände igår. Så jag tog på mig jackan för att gå hem igen, men först gick vi förbi hårsalongen och köpte silkesdroppar.
Nu vågar jag inte sätta min fot i studion igen på ett tag.

Gick hem och kikade på hårtrensen och provade att använda silvershampoo på en slinga. Det gav faktiskt resultat, men jag tror jag väntar med att fixa hela håret när det är fastsytt. Sedan dränkte jag slingan i en röd hårtoning, har inte sköljt av den än, men det verkar bita i alla fall. Jag upptäckte att det här blonda håret har bra mycket bättre kvalité än det svarta jag har haft tidigare. Eller det svarta känns slitnare på något sätt.
Blonderade min utväxt och sitter under processen nu.. tänkte vänta cirkus en kvart till innan jag sköljer ur skiten. Därefter ska jag färga underhåret svart, vilket jag inte har gjort på i alla fall fyra månader. Ska bli läskigt. Har ju inga bra handskar för ändamålet. Så jag undrar om jag inte ska vänta med det tills chai kommer hem och be honom ta med latexhandksar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback