Klubb

Jag fick en fantastisk hemsk start på dagen, eller om det räknas först i vaket tillstånd så jag var världens lyckligaste dam i hela universum och sånt töntigt. För att vara ärlig hade jag en fruktansvärd (vilket fult ord btw) dröm. Jag och chai bråkade och mitt i bråket gjorde vi slut. Jag tog av mig ringen och sprang därifrån men insåg ganska snabbt att det var världens största misstag, så jag gick tillbaka för att träffa honom igen. Men då satt han upptagen med annat och ville inte ha mig tillbaka igen. Han var trött på att jag var så krånglig hela tiden, och hade fått upp ögonen för någon annan.

Jag har helt seriöst aldrig varit med om en mer verklig dröm i hela mitt liv. Min första tanke var att träffa Sanna och supa mig skitfull och dra i mig allt smuts jag kunde komma över.
Sen vaknade jag upp av att jag grät med ansiktet mot väggen. Jag vågade inte vända mig om först för att jag var så rädd att han skulle vara borta. Men när jag insåg att det bara var en elak dröm kunde jag pusta ut igen.

Jag tänker se det som ett tecken eller snarare som ett hot från någon (kalla det Gud eller vad fan ni vill) Men nu får det vara nog!

Resten av förmiddagen fortsatte med att jag kände mig orolig i kroppen efter drömmen, men jag ville glömma det så jag åkte in till stan för att luncha med La Mama. Vi satte oss på ett hak på drottningatan där det var redigt med mat, sallad och bröd. Riktigt gott. Hon berättade att Matilda (lillasyster 12 år) ville ha en korsettklänning till skolfesten, vilket jag ansåg var för dyrt för en tolv-åring. Men jag fick en genialisk idé och tyckte att vi skulle gå till C.U.M där jag hängde alldeles för mycket för typ ett och ett halvt år sedan när jag var tillbaka i synth-träsket. Jag var där så pass ofta att jag blev igenkänd så fort jag kom innanför dörren.

Hur som haver så tittade jag rakt över gatan och sågt precis likadana platådojer som jag har och tittade sedan på skylten. "C.U.M" Vi behövde alltså inte röra oss iväg hela vägen till gamla brogatan och vidare! Perfekt! Mamma verkade gilla kläderna. :P Jag började rota i 99-kronors-grejen med kläder och fann mycket riktigt en korsettklänning som var satans snygg! Plus att vi köpte ett par rave-brallor till Matilda, även dem för 99 kr.
När vi skulle betala frågade hon Dominica (heter hon så?) om jag skulle på modevisningen ikväll. Jag hade sett affischer för det och var lite sugen, så hon gav mig gratisbiljetter. Så förmodligen ska jag och chai dit senare ikväll, efter Bishops arms. Men vi får väl se.

Jag kände att dagen fortsatte bra ändå, så jag strosade vidare mot East street  och hängde där en stund. Alltid lika jobbigt att ta sig hem igen, och därefter tillbaka! Nu är jag hemma i alla fall. Ska skriva klart mitt personliga brev och få det utskrivet någonstans, så att jag kan lämna in det på bishops arms. Och så ska jag väl komma på någon ganska påklädd club-outfit. Känner mig inte så sugen på att åka dit i gangstah-kläder när jag har en hel club-garderob.

Förövrigt så blev min bild inte nominerad till tävlingen. Vilket gjorde mig arg, då flera av bilderna var SÅ tråkiga!
Jag börjar tappa hoppet om mänskligheten nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback