mandylon

Det blev mycket att göra igår och jag hade nog inte planerat så väl kanske. Tvättade kläder under dagen och skulle hinna med att blondera håret strax innan jag skulle ut och promenera med sanna. Resultatet blev en kycklinggul utväxt som knappt gick att få bort med massor av silvershampoo. :(
Så med blött hår mötte jag sanna. Fick prata av mig ytterligare lite till. Vi svängde förbi storkyrkan för att ta reda på sannas arbetspass och fortsatte sedan in till centralen där jag skulle sälja en kjol. Tjejen var alldeles för blyg för att ta kontakt med mig och jag hade ingen aning om hur hon såg ut. Men det löste sig. Vi tog en fika (kanongoda saffransmuffins!) och så lyckades jag få sanna att vilja följa med på spelningan senare på kvällen.

Vi åkte hem på varsitt håll och snyggade till oss och möttes sedan upp hemma hos mig. Tobias dök också upp. Det var inte det lättaste att hitta fram, trots att det låg så snuskigt nära hemifrån. När vi var framme visade det sig vara 20-årsgräns, vilket gjorde det lite knivigt att få in tobias. Jag slog till med min charm och sa att vi kände sångaren i bandet (hah) samt att tobias trots allt var min lillebror, så det fanns inte en chans att jag skulle låta honom bli full. Det gick vägen, trot eller ej. Nu hade jag visserligen blivit tillsagd av sven i bandet att säga att vi känner honom om det blev något problem med att komma in.

Det var ett litet och mysigt ställe, men helt fel för bandet på något sätt. De borde ha haft en större scen att spela sin musik på. Nu var det mer akustiskt anpassat. Det blev två öl för mig och det räckte gott och väl.
En trevlig kväll med bra musik. Innan vi skulle gå gick jag för att hälsa på sven. Trevlig karl!
Själv var jag enormt sugen på en öl till och ville stanna kvar, men insåg samtidigt att jag hade en hel del ouppklarat där hemma. Så vi gick hem.
Sen blev det en lång, sen kväll med mycket snack mellan mig och chai.


Nu saknar jag den trevliga kvällen igår. Tobias ska ha spelning nästa fredag som jag ska lyckas gå på för en gångs skull. Och det är kanske dessutom ett ypperligt tillfälle för mig och chai att dela på oss lite och åka iväg på varsitt håll. Men det visar sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback