Vacker dag

Jag kände att jag steg upp alldeles för tidigt idag. När chai var ute och sprang på morgonen började jag med att sätta fast lite lösslingor i luggen. Insåg att det vita inte gjorde någon skillnad, mina dreads ser gula ut och löshåret kritvitt när det inte är smält. Så jag satte fast lite svarta slingor i luggen istället :)
Sedan trillade jag iväg till Netto, som jag upptäckte var väck borta och utbytt mot skit-Lidl. Så det blev till att trippa vidare till willys istället vid medis. Handlade lunchmat och dasspapper. Så nu ska jag fixa iordning en tonfiskröra med ris och en god sallad till prutten tills han kommer hem :)


18:46
Så här blev håret minsann. och efter mycket slit är jag ganska nöjd faktiskt! Nåja, nu syns ju inte mitt enorma hårsvall av dreads ordentligt, men det är där, jag lovar!

image6

Jag träffade Em i ringen centrum som vanligt vid ett-tiden och gick in i standardbutikerna och kikade runt. Men mitt mål under dagen var att gå till Perukmakaren, och snacka om underbar affär! Varför har jag inte varit där förr?! De har verkligen ALLT som passar för fotografering. Masker, hår, smink i mängder, fjärdrar och dekorations-stenar till ansikte. Fantastiskt vad det kittlade mina kreationsnerver!
Jag fick hem mina nipple covers på posten idag. Påfågelfjädrar pryder dem båda. De är så snygga att jag nästan ville gråta, haha. Nu gäller det ju bara att få tag på ännu fler påfågelfjädrar.
Hur som haver så skulle jag dit för att köpa foundation. Började med att ta hjälp av tjejen i affären som inte verkade det minsta säljarsugen. Jag är urusel på att välja ut rätt nyans när det kommer till puder och dyl. Hon var i alla fall inte till någon större hjälp, så efter ett tag lyckades jag hitta någon som verkade passa riktigt bra.

Hade inte slängt i mig frukost på morgonen, så jag var hungrig som ett djur och tvingade med mig Em till en lunchrestaurang på söder för att få lasagne. De hade varken min rätt eller Em's inne för tillfället av all mat som fanns att välja på. Skrattretande. Så det blev en pastarätt för min del. Vi bev riktigt mätta och slöa och släpade oss vidare till East street för att chilla lite. Av någon anledning brukar man hamna där till slut. :P Det var fart och fläng i studion när det är så mycket jobb inför mässan i helgen. Alla var mer eller mindre förvirrade. Ingen visste, eller vet ordentligt när jag ska jobba under mässan. Försökte få ur någonting ur Markus, the boss och då visade det sig att jag ska jobba på mässan imorgon från och med 13.00 och lördag inne i butiken på east street. Knas! Jag får olika tider varje gång jag frågar någon! Nåja, chai skulle försöka prata med honom igen senare idag.

Jag och Em var fortfarande jävligt slöa, så vi gick in till ringen och fikade istället. Sen gick jag till videobutiken för att hyra film. Det blev Kidulthood, verkar lagom bra och hemsk för mig. Vet redan nu att jag kommer gråta som ett djur, det gör jag visserligen till varenda reklam på tv också.
Chai ska tydligen inte ut och ta en öl ikväll eftersom Ronny aldrig dök upp till jobbet, så nu ska jag spara filmen åt honom också. :P Två timmar kvar ganska exakt att underhålla mig själv. Kanske ska utforska photoshop lite och redigera Estlandsbilder.

Det var något jag skulle skriva, tror jag. Men nu har jag glömt. Jaja. :)

20:04
Jo men jisses. Provade ju min foundation av kryolan när jag kom hem. Helt stört vad bra den är! Den täcker inte som ett jäkla spackel, utan lägger sig fint. Oj oj vilket kap! :)

Over and out  /JP

21:56
Chai ringde mig strax innan nio och sa att Ronny kom till jobbet, så då ville han ut och dricka öl. Han frågade om det var okej, och givetvis är det de. Han gör som han vill. Istället trodde han att jag blev sur, vilket det inte handlade om. Jag får väl känna att det är tråkigt att vänta en timme till på att krama någon jag tycker om? Sen verkade som att han blev sur på mig istället, vilket gjorde mig sur. Ond cirkel nästa. Han skulle komma hem halv tio och nu är klockan 22.00, tjusigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback