Storstädning

Huah! Är helt genomsvettig.. mm.. mumma. Kom precis innanför dörren. Tog en runda imorse, blev till att både gå och jogga. Jag är världens mes och får håll. Mycket beror väl på mitt slarv som inte häver i mig något att äta innan. Vet inte om jag har någon lust till det nu heller, faktiskt. Förövrigt hade de stängt av halva vägen som jag brukar jogga runt, så jag fick improvicera en ny väg. Kunde lika gärna ha gått vilse.
Chai kommer tydligen inte hem och äter idag, för han orkar inte gå hem. Så dår får jag hitta på något som typ att panta flaskor. Det lär bli över 60 spänn i pant. :P Mina avier kom inte idag, suck. Säljare på tradera som blir pissförbannade om man inte för över pengar Direkt, medan de kan dra ut på tiden att skicka iväg skiten.

Igår kväll fick jag ett ryck och började storstäda. Rensade ut gamla sängkläder, städade chais hylla där det låg högar av grejer, fast det i själva verket bara ska stå böcker där. Kastade mögliga blommor och ditten och datten. Nu ser det riktigt fräscht ut här! Måste få rent lägenheten för jag är säker på att det är någonting här som gör mig sjuk hela tiden. Denna gång kan det visserligen ha varit möglet på blommorna, för det är en av två ting jag är allergisk emot. Smart. Det är bara det att det är så himla svårt att städa lägenheten när så mycket av alla papper är chais. Jag vet ju inte vad som får kastas och så.

Jag drömde om otrohet inatt, vilket verkar vara det vanligaste ämnet i mina drömmar. Och det är aldrig jag som står för otroheten. Känns så surt att vakna upp innan man hinner haja vad som är verkligt och inte.
Imorgon är det tio månader.. och fantastiskt nog jobbar han sent imorgon bara för det. :( Inget att göra åt saken.

Igår trashade min mage totalt, hade så sjukt ont, vet inte om det var vitlöken som gjorde det, eller något annat. Men jag det har visat sig att min mage fuckar ur av otillagad vitlök. Som i tex vitlöksmör.

Nu blir det dusch, sen panta flaskor.

------------
13:08

Panten blev 70 kr, wuhu! Svärmorsdrömmen nere på "konsum" trodde att jag plockat flaskor ute i parker. :P
Jag blev nyss ganska sur på mig själv när jag insåg att jag köpte en munktröja i storlek 34, när jag i själva verket skulle ha en 36:a aaaargh! Har saknat mina förra vita munktröja som förstördes i en tvätt, det var ju min favorit och den bar på så mycket minnen. Inte smuts, men upplevelser. :D Vill ha en munktröja som sitter en aning slappt, så en 36 är perfekt i och med att de krymper i tvätten och blir som en 34 sen. Men vi får se, i värsta fall får jag göra något tryck på den här tröjan och köpa ytterligare en till :P suck.

Ikväll tänkte jag laga en god köttpaj till middag samt en stor sallad till. :) Ska bli gott, måste köpa nya oliver också. Så om jag orkar blir det till att kila iväg till willys och handla.

Ringde till jobbet som ännu inte riktigt är mitt. Jag fick äntligen en tid idag att åka ut till det stora lagret för att bli runtvisad! Dock är jag stressad, för det känns som att jag kommer komma för sent. :S tåg och bussar går ju inte så ofta, även om resan bara tar 40 minuter kommunalt, så kan jag inte åka förrän om en halvtimme. SUG!
Nu fick jag ont i magen. Ringer tillbaka och frågar. PUH, haha, jag stressar upp mig i onödan! AAH; MÅSTE LETA FRAM FOTON!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback